tisdag 5 april 2011

Forsärla

Större bild - Klicka på bilden!


Premiär som sagt, på Forsärla, både att se den och att fotografera den...så igår var en toppendag med underbart väder och lite värme också till och med!
Uppåt en tio plusgrader!
De fyra följande bilder är precis när den kom för andra gången efter att ha suttit på stenen bilden ovan alldeles när jag kom.
Det dröjde nog ett par timmar tills den kom andra gången och jag blev ju lite hispig när jag fick se den sätta sig på mosstenen och undrade om jag skulle kunna få bilder i det att den skulle sticka iväg igen.
För den sitter alltså bakom ett grenverk som ramar in ärlan men innan jag fick fri sikt så fick jag baxa och böka med stativet och höja mitt stången så inga grenar var ivägen för fågeln!
Det var inte mycket att vinka på samtidigt som jag inte ville böka alltför mycket så den skulle bli rädd och flyga iväg.
 Ojojoj...vad hjärtat slog men det gick vägen och så småningom flyttade den sig till ett öppnare ställe!

Idag ser det ut att bli fint väder igen och det skulle visst komma skitväder i eftermiddag så nu ska jag dra till Svärta och se om Ärlan är hemma!
Ska prova att sätta mig lite närmare vid sidan om jag satt igår för att se om jag kan få lite mera "närmare bilder".
Och kaffe med dopp ska med idag, igår drog jag runt "tomhänt".  :-)

Ses!







Svärta gård - 4 april 2011

2 kommentarer:

Maria Thorbjörnsson sa...

Vilken Toppenp(s)ärla du fångat..beter sej ju som en fotomodell..fnissfniss..ja bilderna e ju så ljuvliga..mest den på den röda stenen..ha det..Maria

Betty Manousos sa...

OMG! These shots are stunning!
Thanks for sharing.