tisdag 5 april 2011

Forsärla - Idag också!

Större bild - Klicka på bilden!

Vilken härlig dag och en ärla på bästa humör och platsen jag nämde igår där jag skulle försöka komma lite närmare funkade!
Fick röja lite grenar som hängde i vägen men sen var det fri sikt och en sten som jag kunde sitta på nästan som bästa finfåtöljen...och kaffet berett!
Mulet blev det vartefter dagen led enär det först var solsken när jag kom fram men idag föredrog jag mulet eftersom det blir motljus annars där jag satt och inga bra förutsättningar för bra bilder.
Nu får det nog räcka med ärlabilder för ett tag tror jag...det är ju mycket på gång i naturen så man vill ju se (och fota) lite annat också!
Strömstare blev det förresten idag med och så mellan varven när det var dötid och ärlan var på annat håll så fotade jag bubblor...kommer.

Ses!



Svärta - 5 april 2011

4 kommentarer:

Urban Rundström sa...

Hej! Ett jättegrattis till kanonbilderna på forsärlan. Det kännas riktigt skönt när man känner att bilden sitter där. Jag har ett ställe här utanför Oskarshamn där de häckar varje år, så det blir nog ett besök där när jagf hinner. /Urban

Ingemar Pettersson sa...

Jag kan bara instämma med Urban och gratulera till alla dina fina bilder på forsärlan.
Mvh
/Ingemar

Ölandsvindar sa...

Härliga bilder på den vippande forsärlan. Du ger inte upp i första taget du!
Kerstin

Per sa...

Mycket vackra bilder på en fin fågel.
Tackar för fågeltipset om Sofiebergsåsen också. Jag var där för några år sen och försökte göra lite backsippsbilder. Det är gamla "hemmamarker" då jag är uppväxt i Kjula.
/P