lördag 1 oktober 2011

Öksund...

Större bild - Klicka på bilden!

1 oktober 2011
70 - 200 + konv 2,0

...i höstfägring!
Åsså hitta frugan svamp idag igen...hon kan inte låta bli! :-)
Men än så länge får det plats mera i våran lilla minifrys!
En riktigt fin dag har det varit idag med sommarvärme och höstens alla färger lysandes från träden...en underbar tid är nu!
Man slipper den där kvalmiga värmen, bromsar, flugor, getingar och allehanda flygfän men fästingarna, de slipper man inte undan än!
Hade en på mig igår som kröp på benet, en liten knappnålshuvudstor sak...syntes knappt men den hade inte fastnat i alla fall.

Detta var vad jag hade att bjuda på idag!

Ses!

6 kommentarer:

Urban Rundström sa...

Hej Steffe! Härlig höstfägring du visar. Och svamp kan man nog aldrig få nog av :) Snart dags för min höstvecka ute på Enskär i dina trakter. /Urban

Anonym sa...

Ha det så bra!
Om två veckor blir det Hävringe för mig...ska bli kul, aldrig varit där!

Steffe

Linda Elm sa...

härlig höst bild :) en annan va uppe innan tuppen i morse för att ge sig ut och hitta något att fota. hade hoppats på djur men dom var för långt borta så fick bli lite på omgivningen istället :) Ha fortsatt trevlig helg!
// Linda

Victoria - Foto sa...

Underbar höstbild... jättefin! :)

Ölandsvindar sa...

Jaa, vad har jag att bjuda på idag? En massa aktiviteter i Böda hamn under skördefestens sista dag medan fågelsträcken flyger över huvudet. Och Urban ska till Enskär såg jag. Där har jag varit några gånger vid fågelstationen. Hävringe har jag bara sett på håll.
Ha det!
Kerstin

Fjällripan sa...

Hösten är underbar! Vacker bild, med höstens härliga färger!