tisdag 4 oktober 2011

Kattuggla vid Haga - Tista!

Större bild - Klicka på bilden!






4 oktober 2011

Ibland är det hopplöst med både inspirationen och att hitta något kul ute i naturen...man ger till slut nästan upp!
Inte ens nötskrikorna hördes idag...fullständigt stendött!
Dagen gick och det blev eftermiddag...kl tre fick jag nog och drog hemåt men så fick jag en tanke...
Idag hade jag lusten och en känsla av att kanske kattugglan kunde vara hemma...sagt och gjort jag svängde av vid avfarten dit man kommer till "kattens" hem...jag närmade mig och pulsen steg lite av förhoppningar att den skulle sitta fint i sitt lilla träd...och visst satt den där och räddade min dag! :-)
Undrar om det är samma som brukar sitta där var första tanken...tyckte det såg ut som om den var mindre?
Såg så väldigt liten ut!
Kan det ha varit en avkomma som satt där?
Får se om det är ngn i Fågelföreningen T som kan dra en sväng och kolla på den och hojta lite om det är samma eller inte!?

12 kommentarer:

jonny sa...

fina bilder på kattugglan har inte kunnat komma åt din blogg men nu funkar det mystiskt

Henrik Randén sa...

Fina bilder! Man inser när man ser dessa bilder att det skulle vara lätt att bara gå förbi en uggla som sitter så där, hyfsad bra camo.

/Henrik

Lasse sa...

Grattis, grattis! Underbara bilder.

Ingemar Pettersson sa...

Hej Stefan!
Grattis, till super fina bilder. Säger som Henrik, så enkelt att missa dessa skönheter, vilket camo.
Ha det!
/Ingemar

Linda Elm sa...

men hörru nu får du sluta göra mig avundsjuk på alla dessa fina fågel bilder och dessutom en uggla. har bara sätt dom på djur park. jätte fina bilder. du är grymt duktig på fåglar :)

Fjällripan sa...

Men vilken tur du hade!! Underbara bilder på den fina ugglan! :)

Ölandsvindar sa...

Han ser lite sömnig ut, den lille parveln. Förstår att du var betydligt piggare på andra sidan av objektivet.
Kerstin

Linda Elm sa...

vad är det för objektiv du använder när du fotar fåglar? //Linda

Anonym sa...

Svarat på mail fr moben...lite kort är ute o far! :-)

Steffe

Tammy sa...

Nämen kär anån så underbar!! Vilka bilder, jag blir rent tårögd av att se!

Grattis till dessa underverk Steffe!

Sylwia Grabinska sa...

Fint och... skrämande uggla!
Speciel när de vrider huvudet som en robot :) brrrrr

hälsningar

Anonym sa...

Helt underbara bilder! Impad..
Trevlig helg på dig//Raya