söndag 16 oktober 2011

Hävringe - 15 oktober 2011

.
Större bild - Klicka på bilden!
.
Vi landar precis när solen är på väg upp...det ser ut som att en underbar dag randas!

Jag fotar lite miljö först innan jag letar efter en plats där "mina fåglar" kan tänkas sätta sig.

Yttersta skärgården.
Här "bänkar" jag mig och väntar på att fåglarna ska komma.

Dä var inte mycket å "fiska" mä!
S.k öhumor!

Domherre - hane

Domherre - hona

Gråsiska

Oj...vad skådar mitt norra?

Kungsfågel

Kungsfågel
Inte mycket till fågel men kul ändå att inte komma hem tomhänt.

Oxelösunds järnverk från Hävringe med 850 mm brännvid.

"Fågelskådardårar" som skådar!

Nere på byn!

(Mobilbild)
Och så blev det hemfärd efter en underbar dag, sol mestadels hela tiden och ingen blåst men dåligt med fåglar.

Mera bilder kommer i veckan på hemsidan.

6 kommentarer:

Unknown sa...

härliga bilder på fin natur och fåglar. ser ut som du haft en trevlig dag eller helg kanske det var :)

//Linda

Birgitta sa...

Verkar ha varit en fin dag i solen i alla fall! Kul att du delat med dig av bilderna!
/Birgitta

SonjaC sa...

Vilket skönt väder ni fick. Det ser vackert ut där.
Kram Sonja!

Anonym sa...

Tack ska ni ha!
Det var en fin dag och Sonja; Jag tänkte på Landsort när jag knallade runt och kände på atmosfären.

Steffe

Fjällripan sa...

Vilka härliga bilder, ser ut att vara ett riktigt trevligt sälle! :)

Balloonfighter sa...

Många fina bilder på den här bloggen!