torsdag 6 oktober 2011

Nature Art

Större bild - Klicka på bilden!

Öster Malma - 5 oktober 2011
Bilden är direkt ur kameran.
Effekten uppnås genom en lång slutartid, i det här fallet då 1/4 sek och en hjort i rörelse.


På väg till "mina" fåglar och innan framkomst ser jag en ståtlig kronhjort på en åker och kameran ligger på sätet helt oförberedd!
Kl är tio i sju  nått på morgonen och det är fortfarande skumt ute...1/4 sek...
Har ingen aning om vad för inställningar jag har/hade i kameran.
Hjorten står till höger och totalt fel i förhållande till att få upp gluggen och få den i skjutläge, man får vrida till kroppen helt fel och konstigt läge...i vanliga fall så skjuter man ju till vänster och lägger gluggen på "rispåsen" o nervevad ruta där men jag ville ju så gärna ha en bild och bara en bild hann jag ta... det blev inte bättre än så här...bilden var på väg till papperskorgen men så tänkte jag Nature Art...tycker om den på något sätt ändå!
Kanske den växer med tiden??


2 kommentarer:

Anna Hedström sa...

jag gillar den här bilden skarpt!!

Niklas Johansson sa...

Ett hastigt möte var det och det är det bilden illustrerar så jag tycker nog att den är värd att sparas.

/Niklas