onsdag 19 oktober 2011

Kolla min rumpa...

Större bild - Klicka på bilden!

Öksund - 19 oktober 2011

...visst är den snygg!
Alltid kul att komma hem med något i alla fall...fasan och hjort blev dagens motiv...och regn kom det också.
Just nu är det lite blandat väder.
Apropå något helt annat...Canon har kommit ut med nyheten om en ny model Canon EOS 1D X som ska komma i april ngn gång...konstigt med nyheten om det nu och sen vänta 5-6 månader innan säljstart?
Men kanske det är något med konkurrensen med Nikon att de vill berätta att det är en ny modell på gång och det sägs att det varit problem med utvecklingsarbetet pga naturkatastrofen i Japan.
Vilken spec!!

SNABBFAKTA– 18 megapixel
– Småbildssenor
– 12 bilder/s
– ISO 100–51.200 (50-204.800)
– 400.000 exponeringar
– 61 AF-punkter
– 252 RGB-ljusmätzoner
– Färgföljande AF
– 2st CF-fack
– Cirka 55.000 kr
Varje gång det kommer en ny modell så tror man att det kan inte bli så mycket bättre...vad ska de hitta på nästa gång?
Men nog fan så kommer det något bättre alltid!
Och smakar det så kostar det!
Och nu undrar man ju vad Nikon ska kontra med...spännande att se för något måste ju de komma med annars hamnar de på efterkälken!
Vilken utveckling det varit bara de sista åren på systemkamerafronten...helt otroligt och man undrar hur mycket kan de utveckla och hur mycket går det att krama ur det digitala "systemet"?
Tyckte min kamera var en riktig kanon när den kom men den blir väl gammalmodig den med vad det lider men än så länge får den hänga med!
Det börjar bli alldeles för mycket pengar när det gäller att fotografera på amatörbasis men kanske de kommer med ngn semipromodell som ligger i segmentet acceptabel nivå för en amatör.
Vad den nivån kan ligga på kan man ju diskutera men 55000 peng är alldeles för mycket för mig.
Som sagt...det ska bli väldigt intressant att se vad Nikon kommer med om de kommer med något men det tror jag...tycker man kan se lite spekulationer lite här och var om vad som tänkas kan komma.
Den som lever får se!

Ses!

11 kommentarer:

Fjällripan sa...

Jättefin! Några dovhjortar har vi inte här.

Tristan sa...

Det er jo lov å drømme om slike kamerahus som kan ta bilder omtrent uansett lysforhold, men lommeboken til de fleste av oss er nok ikke der.

Igjen ett flott bilde, hvem trenger nytt kamera når det blir så flott.

Bea sa...

Fniss.. den var snygg! Hmmm...hur gör man för att fånga ett sånt stilprov i bild!? Liten undran bara :)
Tekniken är föränderlig och det avancerar snabbt!
Ha en trevlig kväll! /Bea

Anonym sa...

Snygg rumpa, och vackra ögon ;-)
Och jag tycker att du tar kanonbilder med den kameran du har..

Unknown sa...

mycket vacker och fin bild du har fått här. den känns harmonisk.

tack för inlägget hos mig. jag hade väl hoppats på att dom skulle ge mig lite mer skarpa bilder fast kan väl även vara jag som inte lärt mig ordentligt än. tar man upp bilderna större som blir dom mer korniga än med mina andra ojektiv. jag skulle ju vilja prova dom i dagsljus med mycket sol men då lär jag få vänta verkar det som;) jag ger inte upp än;)

//Linda

Birgitta sa...

Fniss, den var kul och fin.
/Birgitta

Niklas Johansson sa...

Snyggt som vanligt och inte behöver du någon ny kamera för att ta bättre bilder, de är redan i toppklass. Sen så har du ju redan en jättebra kamera vet ja, ja jag har vist en likadan hehe.

Många bra bilder som du levererar hela tiden. Alla tummar upp!

Sylwia Grabinska sa...

Söta ögon!!!

Jag också väntar på bättre pris på Nikon 7000, fortfarande för dyr för mig som amatör

Hälsningar

Ölandsvindar sa...

JA man får fundera över var man ska sätta gränsen om nu inte Lottovinsten ramlar in. Själv skulle jag hellre ha TVÅ "normala" kamerahus till mina olika objektiv.Det blev ingen fotorunda i Trosatrakten. Ösregn och förkylning satte stopp för det.

strandskatan sa...

Jättefin rumpa... :)

Det är inte kamera som tar bilder :)))

Hälsningar Halina

Gunnar Eriksson sa...

Jag bryr mig inte så mycket om vad som komma skall. Jag har sedan länge insett att jag är dålig på att gissa vad som kommer i framtiden. Det kan inte vara lätt att vara kameratillverkare. Det gäller hela tiden komma på saker som köparna vill ha. Själv skulle jag vilja ha bättre dynamiskt omfång. Många gånger har man sett fantastiska naturscener, men bilden har bara blivit en blandning mellan utbränt och mörka siluetter.

/Gunnar