söndag 15 augusti 2010

Surdeg är det som gäller idag...


Alex min allra trognaste! Du är bara för gooo!

Konvertering och en aning sepia.
.
...nä, det är inte mig det handlar om utan frugan som ska baka på surdeg...vad trodde ni? ;-)

Vädret är mulet och regnet hänger i luften så det är nog på g att det kommer ner något när som helst...varmt är det fortfarande hur som helst.

Bilden på Alex känns rätt okej faktiskt...jag har försökt och försökt att ta bilder på katterna men det är jättesvårt att få till´et så att man känner sig nöjd.
Det är alltid något i vägen, stolsben, soffa, teve...you name it...men här tycker jag att jag fått fram lite "personlighet" som visar en del av Alex karaktär där han ligger på sin favoritplats och älsklingskudde.
Jag har bilden i färg också men den var "färgad" i rödtonat stuk och förmodligen så avger rummet något som speglar tillbaka så det drar över (lite) i rött.

Får fortsätta att testa färg och försöka hitta en vitbalans som stämmer bättre med vad ögat vill/kan se...inte så bra på att fotografera inomhus så jag har en del att lära där! :-/

Så blev det med surdegen...första gången för gumman att baka på surdeg och det blev ju bra!
Bra jobbat älskling!

4 kommentarer:

Anonym sa...

En riktigt bra porträttbild på din katt. :) Snygg han är!

//Malin Hellesø

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...


Instämmer med Malin - en trevlig kattbild fylld av personlighet !

Vi får hem kisse nummer tre i eftermiddag... Det är en unge från våran första kull där ägarinnan ska börja studera och hon kan inte behålla henne så vi får tillbaks henne igen..


Henke :)

Anonym sa...

Hundar, katter, marssvin, ungar...mer då? ;-)
Ormar..nä, inte nu va?

Steffe

Per sa...

Hej Steffe!
En riktigt bra kattbild du fått till. Håller med om att det är väldigt svårt att få "rena" bakgrunder när det gäller husdjuren, men här tycker jag att du lyckats bra. Å surdegsbröd är gott...
/P