lördag 14 augusti 2010

Nu ska jag ägna mig åt att göra bilder...


...istället för att försöka försvara mig hela tiden inför folk som inte har förstått andemeningen och syftet med båda mina inlägg här och inläggen på forumet.
Man märker ord och drar ut ord ur sitt sammanhang istället för att debattera sakfrågan.
Att jag använder ordet "ryggdunkarklubben" har tydligen retat en del men i min personlighet ligger på både gott och ont att jag gärna raljerar lite när jag skriver utan att egentligen ha några onda avsikter med det.
Som tur är finns det också många som förstått vad jag ville ha sagt och replikerat i positiva ordalag med egna utflykter i sina uppfattningar så det jämnar ut sig och man kan aldrig vara alla till lags...så är det!
Men fotografi är alldeles för allvarligt, tydligen, för att låta sig raljeras över även om jag i raljerandet har en allvarsam underton också eftersom jag vill vara seriös i mitt tyckande och skrivande.
Men gränsen är svår och det är lätt att missuppfattas.
Men nu lämnar vi det och gör det som är allra roligast...att göra bilder! :-)
Jag ska inte bli långrandig idag utan bjuder på en Stenskvätta från igår och en underbar heldag i naturen.

5 kommentarer:

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...


Det är ju det jag har hävdat länge - det är för lite humor inom naturfotografigenren... :)



Henke :)

Anonym sa...

härligt steffe läser gärna dina koserier ska lägga upp lite bilder abstrakt så du kommer igånd lite har du varit i nk-villan o tittat på våååååååran fotograf åker dit i morgon o blir på humör din fotokompis som är på gång till värmen i turkiet-grekland

Anonym sa...

Har varit där ja...efter fikat hos dig...ja, lite abstrakt måste vi köra igång med så vi kan känna att vi är med de "stora grabbarna"! ;-)
Har du inte fått nog av värme nu?
Fan det har ju varit olidligt både igår och idag! Phuuuuuuuuuuu!

Steffe

Anonym sa...

Jag tror mig veta vilket forum samt inlägg du menar, det va väldans vad det blev fart där. Men stå på dig, man kan ju inte vara mer än sig själv.
Morgan

Niklas sa...

Den här var bra tycker jag, ett mycket trevligt porträtt som ändå har den där spännande smygkänslan. Snyggt!

/Niklas