onsdag 7 januari 2009

Rapport från en skurhink!


Jag får tacka för bidragen!
Tror jag döper mitt ställe till Steffes Taverna om det nu ska heta något...annars säger jag bara matarstället...det går det med! :-)
Har städat mitt rum ett par dagar här nu med olika intervaller, fikapauser, matraster, torka svett o.s.v. ;-)
Helt otroligt vad man samlar på sig!
Det ligger gamla fototidningar i högar på olika hyllor och samlar damm, papper "som kan vara bra att ha", broschyrer, tomma datakartonger, papper i pärmar, i högar och guuuud vet vad...jag håller på att gå igenom allt och det är ett hästjobb men...sååå skööönt för den mentala statusen att slänga allt gammalt skit och få det gjort en gång för alla.
Har draaaaagit på det länge nu.
Tror det blev en sju eller åtta papperskassar med tidningar och papper.
Gick iväg med två kassar till miljöstationen i morse och naturligtvis så gick ena kassen sönder och allt hamnade på gatan förståss!
Halvvägs...så det blev några mindre väl valda ord.
Men det löste sig till slut...i-landsproblem brukar man väl säga om sånt!
Nåväl, efter att ha städat färdigt, när det nu blir...håller fortfarande på med att slänga olika saker... så ska jag gå igenom alla mina bilder och rensa lite här och där, i datorn och hemsidor som jag inte ska använda längre ska jag spara ner bilder och lägga in på mina aktiva hemsidor... samt spara ner på externa hd så det blir gjort också.
Börja om med det nya året att nollställa allt.
Ska bli skönt...det liksom "hänger över huvudet" på en om det aldrig görs någon gång så visst är det bra att ta tag i saker ibland och samtidigt så blir det en liten mental rensning också och det är ju aldrig fel! ;-)
Bilden för övrigt:
Har haft ngn liknande på NFF men utan vattendroppar från näbben...tycker det blev ett sånt härligt ljus på svanen!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gör som jag, köp inga tidningar så slipper du eländet och sparar massa pengar :D

mvh // johannes

Anonym sa...

Jo, jag tror jag ska avsluta alla pren:r eftersom det mesta ju faktiskt går att läsa sig till på nätet men det är ju så skönt att sjunka ner i soffan och softa med en tidning framför sig och då gärna en tidning med ett innehåll som intresserar men jag ju lika gärna ha laptopen i knät...fast där är det ofta upptaget av en katt! ;-) Men de får plats bägge... :-)

Anonym sa...

Städa ut gammalt är bra. Ibland åker Janne och jag till soptippen (fel ord nuförtiden, återvinning heter det väl) med massor av junk. Det är så skönt. Jag fattar inte var allt kommer ifrån, tror skräpet fortplantar sig i mitt förråd när jag inte vaktar på dom ;)

Anonym sa...

Hehehe...fortplantar sig...den var bra! ;-)
Då förstår jag mer vad som händer i mitt rum när jag inte är där... ;-)

Anonym sa...

Hmm, det där med att samla på sig känner jag igen... :)
Borde oxo ta en sådan röjardag här i huset, det behövs!

Kalibreraren är en Spyder 2 Express och kan bl.a. köpas på Cyberphoto.se och finns under fliken skrivare i menyn där.

Finns dyrare Spyder oxo, men denna räcker gott för mig, då jag mest vill hålla koll på färgerna på skärmen då och då.

Caroline

Anonym sa...

Tackar för svar Caroline!
Får se om det blir ngn så där framöver...det är en del andra saker som pockar på före! ;-)