onsdag 28 januari 2009

Flyt...

Plats:
Ängstugan.
Idag dök denna lilla gynnare upp och showade för mig, helt obekymrat...de korrar jag sett tidigare har rymt fältet så fort jag visat mig.
Det var riktigt roligt att sitta och titta på korren när den for upp och ner i trädet... och fram och tillbaka på backen...det var som synes på de tre första bilderna något som intresserade till höger.
Vad vet jag inte men sen så på fjärde bilden blev det intressant åt vänster i stället...förmodligen hackspetten som kom och satte sig på en gren alldeles bredvid.
Så det kan falla sig ibland med händelser som följer slag i slag.
Vädret är råkallt och mulet - ingen nederbörd





3 kommentarer:

Anonym sa...

Lätt en av skogens sötaste djur... Grattis till bilderna och både den näst sista bilden och den sista på hacke blev ju kanon... :D

mvh // Johannes

Anonym sa...

Javisst är de söta de små rackarna...synd att det var så brötigt med grenar där men men inte mycket att göra åt man får ta det som det är och försöka hitta de bästa vinklarna så gott det går...

Fredrik sa...

Rolig serie på en normalt sett svårfångad gynnare. Bra! :)