tisdag 6 januari 2009

"Förslagslåda".

Johannes Glännman vill att jag i sann blogganda ska döpa min fågelmatning till något namn. Hans matarställe heter ju Restaurang Erdalen, ett trevligt namn för övrigt och mitt ställe heter Öksund men vill jag ha det namnet?
Restaurang Öksund...kan det va´ nå´tt?
Jomen, det tycker jag nog ...men kul att se om ni har något annat och vad det kan komma in för förslag.
Vad tycker ni "out there" har ni något förslag på ett lämpligt och trevligt namn associerande till min fågelmatning?
Förslag mottages tacksamt i "förslagslådan".

4 kommentarer:

Anonym sa...

Restaurang Öksund låter ju inte fel men flyter inte riktigt när man säger det...

Jag ser framför mig en fin träskylt där det står "Öksunds gästgiveri" :)

mvh // Johannes

Anonym sa...

Nä, det flyter inte alls...får ju tungvricka men Öksunds Gästgiveri var ju inte så dumt!! ;-)
Fan vi satt här i morse frugan o jag och dividerade om Taverna, restaurang o.s.v. men gästgiveri kom vi aldrig på! :-)
Det förslaget ligger etta nu!

Anonym sa...

Hmm svårt att komma på ett förslag, men det är ju du som serverar maten och fåglarna känner nog dig som Steff. Så varför inte helt enkelt Resturang Steff?! :)
Morgan

Anonym sa...

Tack...hehehe...ja, vi får se vad det blir...