tisdag 22 februari 2011

Väljer FS bilder med en slumpgenerator...

...kan man fråga sig...ja, jag säger då det...jag bara älskar denna bilden..."Ä` ni mä och rockar loss lite?"
En mycket passande rubrik...tycker jag...skärpan sitter som en smäck med rörelseoskärpa exakt där den ska vara för att accentuera rubriken "Ä´ ni mä......?"...fin bakgrund...för mig en alldeles utomordentligt rolig bild också på en svårfotograferad liten fågel som far som en tätting mellan grenarna...MEN det är ju alltså vad jag tycker! :-)
FS tyckte inte det och ratade den...visst det står ju dem fritt att välja bort de bilder som de inte tycker passar in på FS  men jag börjar ju verkligen undra vad det är för kriterier som gäller för att en bild ska komma in på FS.
Och det med tanke på att jag tidigare fått in två bilder och denna är en klass bättre än dem...tycker alltså jag!
Nåväl jag gråter inte för det men undrar bara...men i alla fall...jag ska fortsätta att testa lite bilder då och då...bara för kul skull...kanske ska börja med att göra lite konstiga bilder och fippla med dom och abstrakt och f*n och hans moster och se vad som händer! :-)
Nåväl...nog om det...

Ses!

6 kommentarer:

Lasse sa...

En kanonbild tycker jag ! Strunt i FS....:(
Jag skulle vilja fotaTofsmesen men jag hittar inga här i mina trakter. Undrar var de gömmer sig...

Mian sa...

Störtskön bild!
I söndags gav vi oss ut i skogen och lufsade runt i snön i nästan en mil. Målet var att hitta tofsmes i det rejäla skogsområdet. När vi gått nästan hela varvet runt, 9.5 km, så dök de upp, två (ev. tre) st. tofsmesar!
Vad jag kan läsa mig till så är tofsmesarna ganska lokala och följer ej så gärna med t.ex. meståg.
Platsen där vi fann dem är inte mer än ca 400 meter från vår välfyllda fågelmatning i skogen, men vid matningen har vi inte lyckats att se tofsmes trots att vi är på plats var och varannan dag.
Nu har vi hängt upp några talgbollar i det som vi misstänker vara tofsmesens revir - låt se om det kan smaka!

mimmi sa...

Skit i vad de säger .. för detta är en riktig kanon bild ..en bild med liv och fart och fläkt :)

Ingemar Pettersson sa...

Helt underbar bild på den lille "kaxiga" tofsmesen. En fågel som man bara kan älska med sin lilla tuffa attityd.
När det gäller FS, så är det inget att hänga upp sig på. Den här bilden är ju så grym.
Må väl!
/Ingemar

Christer K sa...

Tja vad som är en bra bild är ju otroligt subjektivt och upptill individ till individ. Men jag gillade denna ruskiga Toffsmes, på samma kriterier som du påpekar. Skärpa där skärpa skall vara och oskärpa där den skall vara mm. Som sagt en mycket trevlig fågelbild som dessutom får mig att le :)

Hmm trodde det bara var att ladda upp bilder på Fotosidan, men det kanske är ändrat. Så länge sedan jag lade upp någon, då jag som gratis medlem har fullkvot av bilder sen min tid som bronsis...

/Christer K

NatureFootstep sa...

ja jag tycker ju bilden är toppen. :)