söndag 27 februari 2011

Mindre hackspett...

Hållets naturreservat -70-200 + 2

...blev det idag när jag rekade lite vid Hållets naturreservat och med "lilla gluggen" så då vet jag vad jag ska göra veckan som kommer!!
En inte så vanlig fågel så den vill jag gärna ha bilder på...har två stycken sen tidigare men inte så där jättebra.
Vackert väder är beställt för då blir det lite mer fart på den...idag var det mulet och lite trist men den visade sig ändå rätt så fint men högt upp i träden då förståss.
Hoppas att den kommer ner på lägre nivåer kommande vecka.

2 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Kul med mindre hacke! I går hade jag plötsligt en trädkrypare alldeles utanför fönstret men den kilade ut och in mellan kvistarna och det var fönstret med det sämsta glaset så man kan bara ana trädkryparen på de suddiga bilderna.Får hoppas på bättre tur uppe i Trollskogen lite längre fram.
Kerstin

Ingemar Pettersson sa...

Jätte kul med den mindre hackspetten. Som du säger så är det inte så ofta som man ser dessa så det är alltid lika kul. Håller tummarna för "lägre höjder", bättre fotoljus. Personligen så hade jag varit jätte nöjd med detta möte och bilden.
Må väl!
/Ingemar