fredag 11 februari 2011

Åsså blev det vinter igen...

...usch...blötsnö också...grenarna på träden hänger tungt men det är vackert...det går inte att sticka under stol med men vilket bakslag!
Fast inget annat är väl att vänta...det har ju inte gått halva februari än!
Mars och aprilväder har vi ju hört talas om...här är en bild från alldeles nyss 10:24 med nya konvertern och stöd på fönsterbrädan och öppet fönster...1000 i brännvid blir ju lite darrigt...sa jag lite darrigt...det blir jäkligt darrigt och svårt att få skarpa bilder på frihand.
Stativet liggerju naturligtvis i bilen som är inställd i garaget en bit bort och idag ids jag ju bara inte gå ut alltså...i detta fruktansvärda väder som är...fast nu har det slutat snöa i alla fall.
Men jag går inte utanför dörren idag...nä, det får vara...fredag och pysmys vid datorn och "morsans" kladdkaka till fikat är det som gäller!

Ha en trevlig fredag alla!

Ses!

7 kommentarer:

Lasse sa...

Hej!
Det blev ju en fin bild utan stativet. Effektfullt med den gula färgklicken i det vita. Ha en fin helg med "kladdkaka" o allt!

Rolfs Naturfotoblogg sa...

Jag tycker att den blev hyfsad bra,med tanke på brännviden. 1000mm det är inte dåligt det. Själv ska jag ut och skotta snö nu. Usch!

Ha en bra dag

jonny sa...

ja du stefan var på väg till stugan men vägen var igensnöad bara att åka hem igen men imorgon ska jag fota snödroppar som jag fått tips om ha det jonny

mimmi sa...

Så fin bild på gulsparven :) vi fick också besök av en gulsparv idag gissa en som blev glad :)
Jag sa också i förmiddags att jag inte skulle ut på någon promenad idag . men solen kom fram hastigt och lustigt vid två tiden .. så då blev det en promenad ändå :)
ha en fin kväll
kram :)

Anonym sa...

Nu på morgonen när jag drog upp persiennen så sjöng jag julsånger.Julafton är nog enda dagen på året som jag vill ha detta väder!
Håller med om att det trots allt är mycket vackert.
Kul att kladdkakan smakade!
Ulla

i stora drag sa...

Härlig bild på gulsparven i det mjuka vita! Ja, snön ääär ju fin på bild åtminstone!
I Skåne kom det mest som regn.
Ha en fin vecka!
/Pia

Sonja sa...

Det blev ju riktigt bra.
Jag blev rätt besviken på all denna snö som kom ner nu igen. USCH! Fast å andra sidan måste jag inte vara ute och jobba i det just nu i alla fall. Mina stackars kolleger har haft ett rent he-e.
Nu är det ju rätt fint med sol på snön igen. Lite av all denna hundpiss som finns på alla snödrivor och vallar i området har försvunnit i alla fall :-) och så har jag fått isrosor på sovrumsfönstret. Konstigt för det har jag aldrig haft tidigare. Men det ligger massvis med snö över rutorna i nederkant, kanske det hindrar luftcirkulationen på något sätt.

Många hälsningar Sonja!