måndag 7 februari 2011

Idag tar vi några örnbilder!


Denna satt vid sidan av vägen ner mot Ottenby strax efter Albrunna och käkade på ett kadaver...hann kliva ur bilen och ta ett skott!
Om ni tittar på näbben ser ni att den är lite röd av blod.
.

Dessa bilder är tagna utåt Västrevet och ibland kom örnarna in mot land och då blev det ganska så hyfsade bilder faktiskt...visserligen en hel del croppade men tycker de blev bra ändå med tanke på hur skygga de faktiskt är.
Att bakgrunden är dåligt med kontrast beror på att det den dagen var lite svag dimma och dis över till fastlandet.
,












6 kommentarer:

Gunnar Eriksson sa...

Fina örnbilder. Själv har jag för lite brännvidd för att jag ska försöka. Jag brukar njuta ändå när jag ser havsörnen.

Jag vill passa på och tacka för tipsen om CDn med fågelläten. Har börjat så smått att försöka lära mig lite fågelläten. I söndags var det lätt. Det var bara blåmesen och talgoxen som höll lite låda. Det blir svårare längre fram att veta vem som håller till i skogen.

/Gunnar

Bea sa...

Oj, vilken fantastiskt vacker bildserie på örnarna!
Hoppas jag ges chansen på örnbilder, när båtsäsongen inleds :)

Blir glad över din header och Göktytan. Den häckar i vår trädgård sommartid, en inte alltför angenäm morgonväckning må jag säga, men trevligt att följa familjelivet i holken trots allt.

Trevlig kväll!

Anonym sa...

Gunnar: Du får göra som jag...jag fotar på allt som rör sig och sen skickar jag bilden på den art jag inte kan till en xpert! ;-)
Bra metod!

Bea:
Du bor långt upp va? Annars skulle jag gärna komma och hälsa på för att fota Göktyta!! Inte illa och ha en tyta i trädgården!!!

Trevlig kväll själv!

Steffe

jonny sa...

bra serie på örnarna som vanlig tar du fina bilder kul med nya leksaken ser fram emot mera godis jonny

Anonym sa...

Tack Jonny men det är ingen leksak utan ett viktigt tillbehör för att kunna utöva en seriös hobby!!
Så det så! ;-)

Steffe

Sonja sa...

Mäktigt :D
Det är så mycket näbb och klor på dom, perfekta rovdjur. Jag gillar speciellt flygbilderna där de verkar kivas eller i alla fall ha åsikter om varandra.

Hälsningar Sonja!