lördag 26 februari 2011

Hoppas, hoppas att den blir min nya kompis...

...öppnade dörren och faktiskt så stod den kvar...till min förvåning, även om den ryckte till lite ett par ggr men den stod kvar och käkade och käkade och emellanåt gjorde den uppehål och tittade på vem fasen det där var för någon konstig människa som stod i dörren...tror jag den tänkte i alla fall!
Jag fotade på och det klickade och klickade men den stod fortfarande kvar...underbart och den hade en kompis med sig också men den var lite blygare...försvann som en avlöning men jag har sett den varit framme och ätit när dörren varit stängd.
Kan tänka nu om de hittat hit och vet att det finns mat här så de kommer fler ggr...det vore kalas! 




Hemma - 26 feb 2011

14 kommentarer:

i stora drag sa...

Åh, vad roligt! Och vilka kanonbilder du fick på den söta ekorren! (Är bara liite avundsjuk!)
Ha en fin helg!
/Pia

Anonym sa...

snyggt stefan trodde du hade gott i ide må gott jonny

Anonym sa...

Vilka fina bilder på din nya kompis...
Har en sådan också :)
Mvh Halina

Anonym sa...

Fortsätt att mata den så får du en ny kompis.

Bengt Katrineholm

Urban Rundström sa...

Grattis till din nya kompis :). Det kommer säkert att bli många fina fototillfällen tillsammans. /Urban

Niklas Johansson sa...

Fin fina bilder på "korren". Den kommer att stanna om den får mat. Är både en för och nackdel med att ha dem runt knuten. De är ju rovdjur så de tar gärna fågelägg när den tiden kommer. Blir de för tama så får man se upp med öppna dörrar och fönster annars så kan det hända att de kommer in. Har råkat ut för detta. Måste säga det en gång till, härliga bilder:) /Niklas

Anonym sa...

Niklas: Kommer de in får de katterna på sig...då blir det high life!! :-)

Steffe

Birgitta sa...

Så sööt! Hade inte haft något emot en sådan kompis.
/Birgitta

mimmi sa...

Men så himla otroligt roligt :)
jag vet precis hur du känner det :D
här går man upp i ottan för att se om ekorren kommer eller inte :)
Härliga underbara vackra bilder fick du på dom :D
Jag fick besök av sparvhöken igen .. och denna gång fick han mat i magen
ha en fin lördags kväll :)

Henrik sa...

Strålande! Jag tror ni kommer bli dödspolare :)

Sylwia Grabinska sa...

Sweeeeeet!!! :)

Sonja sa...

Försök att muta fram den med mandel. Dom är galna i det. Är du riktigt envis, har tur och korren är juste kanske du kan få den handtam tom.

Kram!

Anonym sa...

Mandel ska inhandlas och testas!! Tanx!

Steffe

anna sa...

den här bloggen gilla jag:-) hit kommer jag igen!! fantastiska bilder du tar!!!!! hälsn. från mig