söndag 19 december 2010

Snön vräker ner...


...och det blir inga naturutflykter så länge det pågår...det blir bara att vi storhandlar veckomaten och sånt där...så det får bli en favorit i repris idag istället.
En vattenrall från Brannäs våtmark - 15 januari 2010.
Gröngölingarna får vänta...om de överhuvudtaget är kvar?
Vi får se.
Finns inte så mycket annat att syssla med just nu än inomhusaktiviteter.
Det är lite julgodispyssel för frugan och jag sitter just nu och letar efter favoriter i repris.
Och koltrasten är här utanför och käkar äpplen! :-)

4 kommentarer:

mimmi sa...

Den var ju jätte fin .. jag skall vara ärlig och säga att jag har inte sett en sån i verkligheten .. nu började jag att fota för två år sedan och det är många fåglar som jag inte har fått sett än ..men jag hoppas och jag kollar så förhoppnings vis så får jag in fler nya fåglar hos mig :)
Denna bild var ju också så himla fin :)

Anonym sa...

Tack Mimmi...när jag började fotografera igen för 5 år sedan (har ju tidigare fotat analogt på 80-talet) så visste jag inte vad vattenrall var men under tiden man hållit på och intresset ökat undan för undan så har också kunskapen om arter ökat...det är kul!
Den här arten hittar du vid våtmarker och vid ställen där det finns mycket vass och de är lite svåra/skygga men med lite tålamod så...

Steffe

Urban Rundström sa...

Fin bild på rallen, det brukar finnas nån vid Brandholmen också vintertid. När jag bodde i Katrineholm så matade vi rallen vintertid med finhackad strömming. Och det verkade den älska. Kanske ett tips för att få fram den till fotografering?
/Urban

Anonym sa...

Jepp...Brandholmen och den sågs ett flertal ggr samtidigt när jag var och fotade kungsfiskaren...men den höll till djupt inne i vassen och visade sig inte helt utan hade en massa skräp runt sig...men den bilden jag tagit är tagen vid Brannäs våtmark och jag stod där en hel dag och efter ett par timmar hade jag rallen ett par meter ifrån mig bara..gäller bara att stå still...kul!

Steffe