måndag 27 december 2010

Där satt den!


27 december 2010 -Hemmavid - 500

I morse var den här...nötskrikan...kul och så fint den satt på min pinne jag gjort iordning!
MEN...bilden är tagen genom glas och därför inte av bästa kvalitet men jag tyckte jag fixade till den rätt så bra ändå att den blev så pass acceptabel att läggas ut här!
Jag gillar inte att fota genom glas men men...när det kommer så här celebra besök får man göra undantag...funderar på om ett av nästa års projekt är att bygga till något fast gömsle på uteplatsen så man kan gå in och sätta sig där och ha en lucka att fota genom.
För hur det än är att man åker ut och far runt i skogarna så har några av mina bästa stunder när det gäller fågelfoto faktiskt varit här hemma utanför.
Nästan alltid är det fåglar här på vår uteplats och ibland så kommer det besökare av lite högre dignitet typ Nötskrika.
Väntar på att Sidenssvansarna ska komma...men de har varit här redan och undrar om de kommer att komma tillbaka för det finns inga rönnbär kvar.
I vintern som var så kom de i januari har jag för mig...och det var gott om de röda bären då.
Så jag får se om de visar sig mer...kanske var de bara och rekade sist de var här?

3 kommentarer:

SonjaC sa...

Det ser riktigt bra ut. Visst, den sista krispiga skärpan saknas, men den funkar. Ljuset är så fint och bakgrunden bra.

jonny sa...

snyggtjobbat stefan sidensvansarna kan du glömma dom är söderut nu men du hittar julite godis ändå imorgon ska jag kolla en kattuggla strax utanför stan som jag har fått rapport om

Anki sa...

Hej Steffe. Fin bild på nötskrikan, trots fönstret :)
Här hos mig har vi gott om nötskrikor - flera framme vid fågelbordet, nästan varje dag.