torsdag 16 december 2010

Dåligt väder...


...finns det ju inget som heter utan bara dåliga kläder men det får vara hur det vill med den saken, idag snöar det som *** och jag håller mig inne...så det så! :-)
Och i brist på och saknad av "naturknark" som en viss herre brukar uttrycka sig så får man sitta och fippla lite i arkivet och minnas lite och det är ju inte det sämsta!
Den här bilden har jag publicerat förut men tycker den är lika rolig för det!
Den lipar ju åt mig den fräckisen och kanske kan nytillkomna tittare fås att le lite denna dagen av snötyngd sinnesstämning!
Jaja...förutom barnen då...de älskar säkert snön och på ett sätt gör jag det med men ...jag tycker liksom att det räcker nu...ehhh...visst?
Tanken idag var att dra en sväng till "mina marker" för att kolla om gröngölingarna håller på och grejar vid myrstacken som jag såg att de höll på med i förra rundan jag var där.
Ett stort hål i backen vid myrstackens rot vittnade om stor fest...det var bara de tomma chipspåsarna och colaburkarna som fattades ;-)...jag stod där med bilen ett tag och det kom fram några grönisar men de var avvaktande...så jag fick aldrig riktigt skott på dem.
Nästa gång blir det bakom ett träd och gömma mig lite bättre.
Men det blir när det slutar snöa...nu blir det lite mer rota i arkivet!

Ses!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ordet NATURKNARK var ett bra ord!

Bengt Katrineholm

mimmi sa...

Det var en så himla gullig bild :) men den ser ut att frysa lite ändå ;)
Jag var iväg och storhandla idag så det blev ingen foto runda för mig heller :)

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...


Skönt att se att allt fler börjar använda mitt fina ord - slit det med hälsan ! Det finns så många fördelar med att naturknarka;
*Man kan aldrig få en överdos
*Jo, visst blir man beroende ganska fort, men än sen då ? Det är ju inte skadligt !
*Man kan naturknarka ensam
*Man kan naturknarka i grupp
*Det är gratis att naturknarka
*Man kan hålla upp utan att få skadlig abstinens
*Man kan naturknarka flera gånger om dagen
*Man kan med fördel naturknarka med sina barn och barnbarn

Den här bilden kommer jag ihåg och när vi kom hem igår så tänkte jag faktiskt på just den här bilden, för av någon anlednig så har dessa yttepyttesmå hundar ökat lavinartat i mitt närområde och varje gång man går ut så möter man minst en sån här liten varelse - så även igår, och den hunden hade en ungefär likadan kappa på sig och gömde sig bakom mattes ben när vi passerade...


Henke :)