onsdag 6 januari 2010

Det snöar för fullt nu...



...och Sidensvansar idag med och nu är de ända fram till busken där matargrejorna sitter...väldigt nära alltså...det är så roligt...vi satt i vardagsrummet och åt middag förut och svansarna höll stor show utanför fönstret.
Grönsiskor är det många av också.

Sen var Ullis ute med några äpplen som hon fäste här och var på busken och svansarna satt kvar i rönnbärsträdet ovanför huvudet på henne.
Och så har Steglitserna varit här ett flertal ggr också.
Fotograferad genom fönster därav den lite sämre bildkvaliteten.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att det verkligen blivit vinter i landet för en gångs skull. Det låter som det är full fart bland fåglarna, kul att sidensvansarna hittat "hem" det är verkligen en vacker fågel.
Morgan

Anonym sa...

Absolut Morgan...det var länge sen det var så här vintrigt och faktum är att jag tycker det är härligt...allt blir så mycket ljusare på alla sätt och vis!
Men jag längtar i alla fall till våren... ;-) :-)

Steffe

Anonym sa...

En mycket vacker fågel som ofta gör sig bra på bild, jag har faktiskt inte sett av dom så mycket denna vintern. Annars brukar dom dra runt i stora flockar mellan husen...men jag brukar ändå alltid vara för sent ute med kameran när dom behagar vara inom "skotthåll". Men vad kul att du har lyckats!!

Mvh, Jörgen

Niklas sa...

Tycker den blev riktigt bra trots att du fotade genom fönstret. Bilden på min blogg (senaste inlägg) är faktiskt det också :-)

/Niklas