måndag 25 januari 2010

Inspiration och Transpiration



Just nu har jag mer transpiration än inspiration vad gäller foto...i alla fall idag...mulet, grått, trist, kallt... och...tråkigt!

Sitter vid datorn och gör inget alls...slösurfar lite...ja, jag fikar förståss...vad trodde ni? ;-)
Idag ska jag vara en surgubbe...fast jag är rätt så glad ändå men jag ska vara surgubbe i alla fall bara för att jag känner för det...så det så! ;-)

Håller på och skriver ut alla mina fågelbilder och sätter in dem i en pärm.
Ja, det lär ju bli flera pärmar men har börjat på en och det är ett jätteprojekt som lär ta lite tid...skriver ut lite då och då och klipper och klistrar...det har blivit några fåglar nu...kul också att ha dem i en pärm så man kan sitta och bläddra i...hoppas Märtha blir intresserad av att titta i den så småningom när hon blivit lite större.
Ett litet problem bara...provade att klistra på bägge sidor men det blev inget bra...pappret "svängde till sig" och blev knöggligt...men provar just nu att ha lagt två tunga böcker på en plan yta med bilderna under för att se om det "rätar ut sig"...hoppas det.

Tja, annars då...jodå, tackar som frågar...lite "matbakis" idag bara efter att ha käkat Kycklingfajitas igår...min mage pallar inte med sånt längre (starka kryddor)...men det är ju så jäkla gott alltså...fast det finns ju Omeprazol som tur är...men men det får inte bli för ofta det här med Tacos och sånt...fast som sagt...det är ju sååå gott och svårt att låta bli när det bjuds på!
(son o svärdotter bjöd)

Inga kommentarer: