fredag 11 juli 2014

Ny inspiration...

Större bild - Klicka på bilden!



...så kul det var igår när jag jag hade en heldag med macrogluggen...å lämnade storen hemma...lika så bra för annars blir det bara att man glor efter fåglar...bättre att bestämma sig att satsa på macro för dagen och hålla sig till det...man glömmer lite hur det är med såna bilder när man bara plåtar fåglar i stort sett...man kan ibland behöva komma "ifrån huvudmålet" för att få förnyad inspiration och kreativitetsnivån ska kunna höjas några snäpp när man fastnat i invanda spår.
Å just den här tiden mitt i sommaren brukar det kunna var lite stiltje med fåglar...
Fast jag trivs ju med invanda spår också...det är ju fåglar jag känner mig trygg med att plåta och det är där jag har kunskaperna när det gäller bildbehandling o.s.v. för att bilderna ska bli så pass bra som jag vill att de ska bli.
Det är inte det men som sagt ibland kan det vara kul med lite annat emellanåt...variera sig lite.

Men nu är´e varmt...förbannat varmt...det blev turer ut och in i bilen igår med AC:n på full snurr...ut och plåta...sen in å kyla ner sig lite...och sen in i skuggan bakom några träd och ta en fika och så hoppades man att det skulle komma några fläktande vindar nånstans ifrån och höja trivselnivån tillsammans med kaffet och doppet...phuuuuuuu...!
Fästingskräcken sitter ju i huvudet också...usch för dessa förskräckliga varelser...man vill inte gärna lägga sig ner på backen men ibland så måste man ju det...så när man kommer hem blir det noggrann inspektion av kroppen...från tårna upp till knoppen och hoppas att ingen har fastnat...än så länge har jag bara haft en på mig som "bara" kröp...
Har försökt att undvika värsta spenaten...men inte så lätt...som sagt...

Vi lever i landet "Lagom" men när det gäller vädret mitt i sommaren är det fan i mig nästan aldrig lagom, det är antingen eller...för kallt, för varmt, regnet vräker ner, dimma eller så dundrar Tor så man nästan smäller av när det dånar till o.s.v. men på våren och hösten som ju är mina favoriter så brukar det ju kunna bli lagomväder...längtar...till hösten...faktiskt...och inte bara pga vädrets lagomnivå utan för att vi som jag skrivit tidigare har lite nya planer för den kommande vinterns rovfågelfoto...ska bli spännande att se vad det ger/blir...mycket att göra innan dess och jag håller tumsarna för att det ska gå att genomföra.
Vi är snart på G att börja lite smått med förberedelserna...
Frugan har semester snart så då passar det att ha något att syssla med lite då och då...åsså kommer ju bären å svampen till hösten också...fast det ser ut att torka bort med tanke på att det varit så kallt och kommit så lite regn...vi får se...

Ses!

Inga kommentarer: