tisdag 29 juli 2014

Samsungs support...vilken höjdare!

Större bild - Klicka på bilden!



Måste ju bara berömma deras support ang lite strul med min mupp....i alla fall för denna gången...fick en underbar kille som verkligen brydde sig och inte bara kom med (ett lr ett par) tips att försöka det å det å sen var det bra liksom...
Ja, det är inte bara datorn som strular ibland (!)
Tar den korta versionen...via chat så fixade han fram en kod till muppen och tillsammans med en app som jag laddade hem så kunde han sitta vid sin dator och fjärrstyra min mupp och gå in och kolla mina inställningar och sen fixa till dem då naturligtvis.
Detta blev en mycket kort version av händelseförloppet...i verkligheten tog det säkert en halvtimme nått...
Så nu funkar det!
Det där var lite (läs mycket stor)  skillnad mot Adobes support...!!
Är det inte det ena å det andra med det tredje så krånglade teven också här om dagen...en olycka kommer ju alltid i tre heter det ju, så nu är det (får det vara) bra för ett tag.
Teven fixade sig med omstart av router å ruckosarna...(de dära trådlösa manickerna) och datorn sk***r jag i att stänga av enär den funkar bra då...ska lämna in den när min datorguru kommer tebax från semestern...
Sickna i-landsproblem lr va...? :-)

Igår hämtade vi lilla Yanni och natten har varit bra...över förväntan bra faktiskt...han låg hos mig bredvid i sängen och tryckte sig mot magen fram till halvtre i morse då jag klev upp...och gick ner till vardagsrummet satte på teven och då kom han och la sig vid benen och vi somnade bägge två fram till sju-tiden då jag gick upp och koka kaffe...sen blev det full fart på honom...Alex har hållit sig i bakgrunden hela tiden och kollat in honom och undrar väl förståss vad för nått vi "släpat hem"...än så länge är det lugnt mellan dem men vid frukosten så fräste de åt varandra...och jabbade lite! :-)

Nu blir det lite arbete med bilder...

Ses!

Inga kommentarer: