fredag 4 juli 2014

Äntligen lite sommarvärme...

Större bild - Klicka på bilden!


...men det får inte bli mera nu...20-25 grader är lagom...det trivs vi i...kom nyss hem från Horn och en fikastund där ute på halvön...sommarkänsla...vindarna fläktade från havet och lövsångaren på bilden höll oss sällskap och det gjorde också rödstjärten som höll sig lite mer på avstånd men som har "stora" ungar" nu också vad jag kunde se.
Jättekul med den tillökningen!
Frugan hörde några strofer från Rosenfinken också men den ville apsolut inte visa sig...en svår jäkel å få på bild...jag har försökt otaliga ggr men skam den som ger sig...nästa år så...!
Annars är det lite stiltje på fågelfronten vad gäller att fotografera dem men inte på foto överhuvudtaget...kameran är med i stort sett jämt...men som med allt annat här i livet som går upp och ner så varierar ju fotointensiteten med humöret och motiven...fast motiv finns ju överallt så det är väl det minsta problemet men fågelgalning som jag är så är det ju dem som jag vill ska fastna på "plåten"...och där är det ju som sagt lite stiltje.

Annars...datorn funkar...peppar, peppar...inget strul...än så länge men jag behöver väl inte mer än skriva det så händer det väl nått, sa pessimisten.

Ha det gott och...var försiktiga där ute...!

Ses!

1 kommentar:

Klas sa...

Ahh, ser gött ut. För den lilla oansenliga fågeln förmodligen ett bra ställe att göra sig osynlig på. För fotografen fågeln mot läcker fond. Det kan man väl kalla att dra nytta av varandra!
/ Deerhunter