tisdag 22 juli 2014

Havet drar...

Större bild - Klicka på bilden!


...värmen fortsätter...igår hemma och strula med datorn hela förmiddan men idag ska vi ut trots värmen och vi hoppas på havets fläktande vindar...i skuggan då naturligtvis...enda placen man kan va på nu...i solen är man (läs jag) inte mer än nödvändigt.
Fattar inte dem som ligger i solen å steker...huuuuuuuh....fruktansvärt...!
Bilden ovan är tonad och kornad...varför då?...därför att jag gillar det förståss... :-)
Tyckte det passade bra till denna bild.

Stängde inte av datorn igår...fungerade nu i morse...peppar, peppar...så tjötar inget om det idag...!  :-)

Ha en fin dag out there...!

Ses!

2 kommentarer:

Klas sa...

Toningen ger väl en smula antik framtoning som måhända damen på bild inte uppskattar. Men båten, himlen och vattnet såg ut så där på fotografier för hundra år sen. Tidlöshet. Hmmm, kanske damen uppskattar "tilltaget" ändå :).Häromdagen var jag nere vid sjön. Där badade och solstekte sig människor på löpande band, trots att officiell badplats finns några hundra meter bort. Inte populärt att smyga omkring i buskarna med supertelet på och fåglar fanns ju förstås inga ändå.
/ Deerhunter

Ölandsvindar sa...

Ingen liten Cornish Rex på bild i dag? Jag får stilla mig lite!
Ha det /Kerstin