fredag 30 augusti 2013

7,4 kg minus....! :-)

Större bild - Klicka på bilden!

Hemma i syrenbusken en tidig morgon i de första solstrålarnas ljus - Aug 2013

Vägde mig idag vilket jag gör då och då förresten...vågen står i vardagsrummet framför matsalsbordet så jag kan väga mig hela tiden...det bästa jag gjort och kommit på...för att hålla koll så att det inte skenar iväg med vikten...var lite svårt att hålla sig på mattan under frugans semester (med hennes goda mat) men vikten låg konstant på ca 6 kg minus men nu under veckan då frugan jobbat har jag återtagit kontrollen igen...minus 7,4 i morse...känns bra och det känns att det går åt rätt håll...jag kämpar vidare!
Tycker nästan livet känns lite lättare nu redan på något vis...!  :-)
Målet i första hand är tio kg minus och ska väl inte vara så svårt att uppnå...

Mina tips...bl.a. ett av saligt avsomnade mästerkocken Tore..."Bästa sättet att banta är att lämna kilona kvar på tallriken"...vilket i sanning inte är det lättaste ska gudarna veta men det har gått av den anledningen att jag hållit mig till tonfisk, körsbärstomater, frukt och en "morsans bulle" om dagen...då blir den där bullen lite som en belöning för att man är så duktig och den gör ju inte såååå stor skada så att säga.
Och när det fruktansvärda matsuget sätter in så tar man en körsbärstomat...eller lite tonfisk, musslor på burk och/eller liknande...nästa vecka ska jag satsa på makrill på burk, lite fetare men varvar med tonfisk för att få lite omväxling...sen är det 5:2 som gäller också...idag blir det bara vatten och kaffe...med ett litet kex till...jomen något måste man ju fan unna sig annars blir det outhärdligt! :-)

Här ser det lite mörkt ut just nu på himlen...anar regn...
Vi får se vad det blir...det har lovats regn på väderrapporterna i östra delarna...

Ha en fin helg!

Ses!

5 kommentarer:

Ölandsvindar sa...

Men Steffe då! Försvinn inte från jordens yta! Å andra sidan : Igår landade 2:5-boken i min brevlåda så nästa vecka börjar det.
/Kerstin

Brita sa...

Det l¨åter som om du bestämt dig och då fungerar det alltid. Lycka till/Brita

Nonne sa...

Grattis till segern över vågen:-)

Med stor beundran tittar jag på dina fågelbilder som vanligt, särskilt trasten i tidigare inlägg! Vilken underbar timing och skärpa.(nyfiken fråga-kamerainställning?) Jag svär mig blå över ett Tamronobjektiv som inte samarbetar med min Canon:-( Trevlig helg!

Anna Hedström sa...

hej steffe:-)

man får gratulera då hörredu..det är alltid skönt när det går åt rätt håll. och man har lättare för att röra sig osv. å 7kg är inte lite, det är rätt mycket om du tänker efter!

här har jag också lyckats med viktnedgång. genom att bara minska mängden på det jag äter så går jag nu ner ungefär 1kg i månaden och har hittils gått ner nästan 20kg :D så HURRA för oss, hehe ;-D

men visst ÄÄ dä skönt hörredu :-)

hälsn.anna

Sami sa...

Hej Stefan
Vad fina bilder du har tagit, igen :) Grattis till viktnedgången. Jag har gått över till att räkna antal kalorier om dagen och än så länge (har provat i 2,5v) så har jag gått ned 9,5 kg :)