fredag 3 maj 2013

En vardag som blev en vadardag...

Större bild - Klicka på bilden!

Gluttsnäppa

Edit: Har fått svar på art - Det är Gluttsnäppa och Grönbena.
Gluttisen är dubbelt så stor som Grönbenan och Gluttisen har en svagt uppåtböjd näbb med grått i basen.

...med första anhalten - Lövsund, tidigt i morse och se om det var något liv där men njaaääeee...jag kör vidare till Aspamaden och kollar och ser om det är lite mera liv där...men stendött...vidare till Långbromaden...samma där...inget liv alls...tebax till Lövsund och så ställde jag mig nära vid en vattenlinje och efter ett tag så kom det faktiskt lite vadare och närmade sig mer och mer och ett tag hade jag en av dem så nära att den inte fick plats på sensorn.
Så detta blev resultatet av dagens utflykt.
Hjälp mig gärna att arta!

Grönbena

Gluttsnäppa

Gluttsnäppa

Gluttsnäppa

Grönbena

Grönbena

Gluttsnäppa

Gluttsnäppa

Gluttsnäppa

Grönbena

4 kommentarer:

Fjällripan sa...

Å så kul att få se den fina vadaren! Jättefina bilder av vad jag tror är en Grönbena, med tanke på de grönaktiga benen :))

Torbjørn Wingsternes sa...

Flott serie.

Brita sa...

Vilka bilder du tar Stefan. Full av beundran.
Alla bilder är så bra, men sista bilden är något extra. Njuter/brita

Stefan Pettersson sa...

Tackar å det hjärtligaste för era kommentarer! :-)

Steffe