lördag 18 maj 2013

Nej...

Större bild - Klicka på bilden!


...jag har inte bytt bil...detta är en lånebil som jag haft under den gångna veckan från tisdag till fredag när lackfirman fixade bakluckan på min bil...behöver jag säga att bilen var UNDERBAR att köra!
Kan jag tänka mig en sån? Som bil ja men med det lite "snåla" bagageutrymmet njaaaej...där har jag lite mer att röra mig med i min bil faktiskt även om denna på bilden är lite större i omfång.
Nåväl...inte aktuellt att ens fundera på just nu i alla fall...

Annars har det varit lugnt på fotofronten och idag och imorgon spelar jag gräsänklingsblues på alla fingrarna...har inget bestämt utan sitter här vid datorn och väntar på att få imundiga mitt kaffe med hembakta bullar...på tal om det ja...ja, inte bullarna i sig men det som händer när man äter för mycket bullar...fasteeeehhh...jag kan inte påstå att jag äter särskilt mycket bullar, en om dagen men inte alltid...ibland någon gång kan det bli två...och nu så fruktbantar jag också men vikten är stabil...behöver gå ner minst tjugo kilo...helt plötsligt så upptäcker man en dag att...MEN vad har hänt med vågen...något fel på den...ööööhhh, Ullis va har´u gjort med vågen den visar ju för fan tjugo kilo för mycket...svar: jag har INTE gjort nått med den...jag suckar och suckar...ojdå...en evig kamp mot vikten har inletts...skjortor har krympt i tvätten och slängts...byxor likaså och slängts...nya skjortor och byxor modell XL har inhandlats...skönt med lite space i alla fall...man måste tänka positivt...men trots de positiva tankarna är det en kamp som jag förlorar hela tiden...fast jag går inte upp heller...håller mig stadigt på den vikt som är nu...jag säger som salig Tore Wretman sa; "det bästa sättet att bli av med kilona är att lämna dem på tallriken"...men hur lätt är det med en hustru som lagar mat som en världens bästa kock...fastehhh...det är ju inte hon som matar mig...typ...! ;-)
Det är lätt att gå upp tjugo kilo men om man ska gå ner samma antal kilo gäller blod, svett och tårar...så är det!

Jaja...det är som det är...ikväll är det schlagerspektakel...och lördagsgodis ser jag fram mot...i alla fall i tanken......men...nä, tack...det får allt vara...kanske det blir några annanasskivor naturell och/eller något annat i den vägen men inga mer sötsaker nu!
Skärpning Pettersson!

Från det ena till det andra...har funderingar på att inhandla en ny laptop men vet inte riktigt vad...den jag har nu är så seeeeeeg...och den har ju några år på nacken nu...så det är dags för en ny och snabb lap som fungerar med lite mer responsivare gensvar.
Men måste säga att den jag haft nu flera år har fungerat utan en massa strul som den stora datorn som ju i tid och otid fått för sig att inte vilja vara med i alla lägen...men peppar peppar...den har gått bra ett tag nu...! Håller tummarna!
Det har ju kommit en ny variant på laptop-temat med Google Chrome och den är baserad på "molntekniken" och SSD-disk (?)...alltså man behöver ingen stor disk utan allt ligger på molnet och man kommer åt sina mappar och vad det nu är genom att koppla upp sig på molnet...så har jag fattat det och undrar om det kan fungera som en vanlig lapdator eller om det är något som fattas...har ju hört om att man inte kan logga in på sin bank utan man måste använda mobilversionen för att nå banken och den är ju lite begränsad...light liksom...hmmmm...en annan fördel är ju att man slipper dessa ständiga uppdateringar och det är inbyggt ett antivirus i den...och så priset då förståss...mellan 2300 och 3990 nånting har jag för mig...vilket ju är ett bra pris för en dator som bara ska hänga med vid sidan om så att säga...till Öland åsså...
Ni som har erfarenheter av den här datorn får gärna mail mig och berätta om vad ni tycker om den...om jag ska satsa på en sån eller sikta på en traditionell lap...nu har det nått mig nyheter om Windows 8 att den inte slagit väl ut på marknaden och att det kommer en uppdatering till den så startmenyn kommer tebax...där gjorde nog Pyttemjuk en stor miss genom att ta bort den...ja, vi får se vad som händer och fötter...

Ses!

Inga kommentarer: