fredag 10 maj 2013

Vår bästa tid är nu...

Större bild - Klicka på bilden!

Lövsångare - Ryssbergen

...och äntligen har det kommit lite mer värme och i rönnen utanför mitt fönster har bladen slagit ut på bara några dagar...nu går det fort...alldeles för fort!
Snart blir det Öland några dagar...längtar något så intensivt att få komma till blommornas och vindarnas ö...fåglarna är i full gång på hela ön i stort sett har det rapporterats mig...min huvudsakliga fotografiska uppgift denna gång blir att försöka få bilder på skärfläcka...har försökt ett antal gånger tidigare men inte lyckats...får se om jag har tumme med fru fortuna den här gången.
Kompisen var nere här för ngn vecka sen och fick fantastiska bilder på fläckan...han kom hem med över tvåtusen bilder...ja, inte bara på fläcka utan överhuvudtaget.

Annars har det varit rätt så lugnt här...inga större ovationer att tala om.
Lite gnäll...känner jag för...
Bilen ska in på lackning på tisdag...har fått ett par rostrosor på backluckan på nya bilen...köpt september 2011 - en 2012 - på hösten och den har bara gått 3500 mil...inget kul alls och inte nog med det...fick tjöta och tjöta på bilfirman för att överhuvudtaget få en tid...efter mycket om och men och humöret nere i skosulorna och efter att jag skrivit och klagat på den dåliga och nonschalanta kundservicen hos bilfirman på Hyundai Sverige på Facebook så blev det lite mer fart...då kom en tid att inställa mig hos lackfirman på tisdag nästa vecka...men det är ju fan att man ska behöva bli förbannad och gå den vägen innan det händer nått!
Tror inte det blir någon mer Hyundai för mig...får inga bra vibbar från bilfirman....tyvärr.

Konvertern...tvåan till kameran är ivägskickad igen...den kom tebax utan åtgärd...jag ville byta kontakter på den som första åtgärd för att utesluta att det är den det är fel på...att den fungerade hos dem innebär ju inte att den är felfri hos mig...om jag skriver i felrapporten att den inte fungerar så är det väl det som gäller...men men vi får se om de byter ut kontakterna den här gången.
De andra 1,4 och 1,7 fungerar hur bra som helst.

Rödstjärt - Ryssbergen

Bofink - Hona - Ryssbergen

2 kommentarer:

Ingemar Pettersson sa...

Hej Stefan!
Ja, vilken härlig tid vi befinner oss i nu. Förstår att längtan till Öland och skärfläckorna mm, nästan är olidlig.
Usch, så tråkigt när det krånglar och som vanligt så vill ingen ta sitt ansvar. Känns helt tokigt att det skall slå upp rost på en splitter ny bil. Som du skriver så lovar det inte gott... Nikon har alltid varit bra när jag har haft inne prylar så jag hoppas att det fixar sig.
Ha det så bra och ut och njut så håller jag tummarna för fläckorna mm.
/Ingemar

Antonio Pesk@ sa...

Muy buenas,me gusta mucho el colirrojo.
Saludos