lördag 25 maj 2013

Fy skäms på er...

Större bild - Klicka på bilden!


...ni som hyrde/hyr ut stugan vid Segerstads fyr - I och O!!
Vi kommer ner till infartsvägen till stugan och fyren och får se att vägen inte är farbar...den är i mycket dåligt skick, knölig och översvämmad av vatten på ett djup av ca 3 till 4 dm...helt ofarbar alltså...vad göra?
Vi tänker att det kan inte finnas något annat alternativ än att dra till Södra Bruket där vi brukar ta in...vi har ingen aning om att stugvärdarna har fler alternativ att erbjuda...så när vi kommer till Södra Bruket så tar vi in där och det på premisserna att ta det säkra före det osäkra för att slippa strul.
Jag mailar till Stugvärdarna och berättar att vi inte kunde köra ner med bilen och vill ha pengarna tillbaka men icke!!
De menar att vi skulle ha ringt men jag ville bara ta in och komma till ro eftersom vi hade katterna med oss också...och de hade suttit i bilen i fem timmar.
OCH varför mailade de inte ett par tre dagar innan och erbjöd oss ett alternativ då???
1 - 1 i misstag så att säga...
Jag blir ju naturligtvis upprörd...rent ut sagt förbannad och menar att de är giriga och klamrar sig fast vid pengarna till varje pris istället för att upprätthålla en god kundrelation och de vill ha en ursäkt för att jag sagt att de var och är giriga!
Så skulle de eventuellt tänka sig att betala tillbaka hälften av summan! (sic!)
Men så fan heller att jag ber om ursäkt för att jag blir upprörd över att ha blivit bestulen på nästan tretusen kronor...maken till fräckhet har jag inte varit med om tidigare...så där slutar det hela med att jag avslutar med att säga att "ni verkar behöva pengarna bättre så fattiga ni verkar vara"!
Ville bara få ett avslut på eländet och lägga det bakom mig för att njuta av vistelsen på Öland resten av veckan...

Så SKÄMMES TA MIG FAAAN!

2 kommentarer:

tobias sa...

Man borde ju inte bli förvånad över hur pengar styr folk, men har själv börjat reagera på senare tid över hur stor avsaknaden av moral är hos en del människor nu för tiden. Man kan tydligen med vad som helst bara för att tjäna några kronor. Håller med dej till fullo, SKÄMMES!!

Ölandsvindar sa...

Vägen ner till fyren är knappast någon väg. Den består av stora kalkstenshällar med lite nivåskillnad här och var så man tror att bilen ska falla i bitar. Vattnet rinner inte undan från stenhällarna utan ligger kvar under lång tid. C som bor vid fyren har mycket problem med sina bilar säger han. De här personerna som du hyrde av borde upplysa om vägens skick till sina husspekulanter./Kerstin