lördag 29 december 2012

Snart vänder vi blad...

Större bild - Klicka på bilden!


...och skriver ett nytt kapitel...ett nytt år tar sin början och vad som ska hända står skrivet i stjärnorna.
Bloggen fortsätter i sina invanda spår...antar jag...blir säkert inget nytt där annat än att jag kanske ransonerar mina (rov)fågelbilder en aning enär det blir lite enahanda med bara sånt på bloggen...vi får se vad som händer och fötter.
Besöksfrekvensen på bloggen har ju gått ner har jag sett och det är väl ganska naturligt...för jag kan inte tänka mig att en del av er bloggläsare out there är så nördiga som jag/vi är vad gäller fåglar.
Så det kan jag ha förståelse för...
Har ju en del andra sidor som jag eventuellt kommer att öka på med rovfågelbilder.
Vi får se som sagt var...

Idag regnar det nästan...snöblask...igår solsken...idag regn...imorgon vete gudarna vad det blir...meteorologerna kan ju inte ens sia med säkerhet närmaste timmen vad det blir för väder så dem skiter jag i...jag öppnar dörren och kollar eller tittar ut genom fönstret så får jag reda på vad det är för väder...det är ju det enda man lita på!

Från det ena till det andra...var och hälsade på kompisen och kikade på hans platteve...55-tummare och kollade på bilder...A´MEN guuuud va bra det såg ut...blev ju heltänd...verkar ju hur bra som helst!
Vilken skillnad att se bilderna på så stor skärm...blir ju en helt annan upplevelse...som att titta ut genom ett fönster...landskapsbilderna får en annan ny dimension...det som på datorskärmen är smått växer ju på den stora skärmen till en helt ny upplevelse...jag säger bara det...guuudars va bra!
På våran gamla "ångteve"...32-tummarn blir bilderna bara skit...det är ju ett annat system i dem än i dagens moderna digitala system som är i plattevena...vilket gör att pixlarna i bilderna stämmer med tevens pixlar lite kort sagt...jaja...får se om det blir en investering...kostar ju en slant...men jag avvaktar ett tag och ser vad som händer...ingen ko på isen!
Men känner jag mig rätt så...schhhhhhhh.... ;-) 
Jaha...där ser man...där kom det uttrycket väl till pass..kon på isen alltså...men i all fall...vad blir det idag...inget speciellt...frugan jobbar helg och jag ids inte dra ut nått i det väder som råder...ska väl se om jag fipplar lite med bilder och rensar lite här och där...behöver ju sortera upp bilderna en hel del...det har blivit att man bara laddar in bilderna och inget mer annat än en bild här och där som lagts upp här på bloggen och FS...

Ses!


Bilderna från Christineholm - Dec 2012

7 kommentarer:

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Ja det finns alltid nåt nytt man önskar sig,märkligt...Ha nu ett riktigt Gott nytt år!

Sylwia Grabinska sa...

ja, det är sant. Igår fint väder , solen, strålande och man vill bara njuta dessa dagar även det visa -20 grader ute. Idag grå hilmmlen och disigt dag. Gud, vad besviken är jag.

hälsningar!

Brita sa...

Nytt år ger nya möjligheter, nya tankar, som du skriver. Jag kommer att stänga min "varje dag blogg" och ta upp gamla projekt som inte är avslutade. Roligt att se vad som händer med din sida.
Önskar Dig ett Gott Nytt År/brita

Ölandsvindar sa...

Från en nörd till en annan: Gott Nytt År! Jag har också fått med några örnar idag! Jag samlade ihop en del bilder från Ölands natur på ett USB och tog med mig till Trosa under jul för att plåga mina släktingar lite. Nu blev det ganska bra faktiskt! Mellanbarnbarnet Fabian lade till Vivaldis Årstiderna och kopplade PC-n till en ENORM platt-Tv. Att se mitt bildspel i storformat var riktigt häftigt. Så det kanske blir en platt-TV hos oss också under året som kommer.
Ha det! Kerstin

Birgitta sa...

Snygga landskapsbilder! Även rovdjursbilderna är bra. Att besöken gått ner beror nog mer på att alla har mer att göra runt jul (de har minskat på min blogg också över jul).
Hoppas du får ett Gott Nytt Fotoår!
/Birgitta

Kenny Isaksson sa...

Gott Nytt på dig Stefan!!!
/ Kenny

Rolfs Naturfotoblogg sa...

Visst blir det skildnad när man tittar på bilderna på tv:n. Jag har bara en 40tummare men det duger gott åt mig.

Ha ett gott nytt år