torsdag 20 december 2012

Dagens rapport från örnriket...

Större bild - Klicka på bilden!


...sex individer nere och tre stycken som "trampade" runt lite här och var...bakom myrstacken dold för sensorn är ju en väldigt populär plats av någon konstig anledning :-(...men så denna på bilden och nedanstående bilder showade så fint på stubben och tvåan :-)...sen satt det en örn på ettan...det är den med torrakan i nittio graders vinkel som syns på en del bilder...så idag blev det några bilder igen...närmare bestämt nånting bortåt en 400 bilder...är man mätt?...nääääeeh, inte ett dugg...alltid kul med nya utmaningar, nya infalls vinklar...vad kan man göra bättre...sittbilder är ju rutin...nu vill man ha annorlunda bilder, bilder som sticker ut o.s.v...bilden ovan platsar ju fint som en annorlunda bild med lite actionstuk i...bilden är helt obeskuren...

Förresten...den på bilden - N 3223 - S4 - 97 - skickade jag in nuffrorna till Ringmärkningscentralen och fick svar:

Denna örn märkte jag den 9 juni i trakten av Öregrund. Det är första kontrollen av denna örn.

Annars...rapport från mina fötter som hälsar att merinoullen gör ett gott arbete...fortfarande lite kallt men inte så det stör nämnvärt men det har ju heller inte varit kallt så det stör heller...så får se om de håller måttet vid kallgrader neråt minus tio och mer fast å andra sidan så drar man ju på mer med kaminen när det kryper neråt de siffrorna så...jomenvisst...det blir nog bra...

Vad mer...vädret!! Vädret...alla svenskars favvoämne...det man pratar om i tid och otid...kan ingen göra nått åt skiten...det är ju bara mulet och gråtrist hela tiden och igår lovade de skapligt väder till idag med lite växlande molnighet men tror ni det blev så...näää...inte då...imorrn ska det visst bli mulet är det sagt om de kunde missa åt det hållet istället men då stämmer det väl...baahhhh...det är tur man inte är metrolog...guuuud vad skäll man skulle få...det var vad jag hade på hjärtat idag...snart står julen för dörren och tomten kommer och knackar på...har jag varit snäll...jomen det tycker jag...faktiskt...fast jag har ju fått min julklapp...shhhh...ni som är smarta har nog listat ut vad...?? ;-)
Det är inte D800:an...om ni gissar på den...men nära är det fast ändå inte...

Ses!


2 kommentarer:

Fjällripan sa...

Hmmm, jag är nog inte så smart jag...för jag kan inte lista ut vad det är...

Jättefina bilder på örnen!!

Brita sa...

Jg kommenterar inte så ofta, men jag ser gärna dina örnbilder. Du lever verkligen i örnens rike. Det måste vara en fin känsla att kunna följa de mäktiga fåglarna.
Önskar Dig en riktigt God Jul/Brita