torsdag 13 december 2012

Dagar kommer, dagar går...

Större bild - Klicka på bilden!


12 december 2012

Goddagens alla!
Idag har jag tagit en "semesterdag"...behöver uppdatera mig med lite av varje...det är ju snart jul också...har jag inte haft en tanke på...för att inte tala om att det idag är Lucia...fick jag reda på för en liten stund sen när jag kollade runt lite här och där...så är det när man har annat i hövvet...och ett liv som upptar större delen  av dagarna...dagar kommer, dagar går utan att man har någon koll på vad som händer i världen och likaså bra är väl det för det är ju bara eländes elände och lika bra att inget veta...typ...att de bara orka hålla på där nere i...ja, ni vet var...
De två sista dagarna har varit helt fantastiska...med minst fyra individer havsörn...ev fem samt en kungsörn nere...Kungsörnen fick ge sig för en havsörn så den drog..tyvärr... men vi hoppas att den kommer igen!
Igår hade vi den havsörn som är på bilden nere från tidiga morgon fram till middan...helt kolugn och avslappnad...efter att ha gjort sina göranden och låtanden så knallade den resolut upp till myrstacken och satte sig och tittade ut över nejden för att emellanåt sitta och somna, såg det ut som...!
Idag är det kallt...17 minus...och imorgon blir det en sittning igen...om vädret är bra vill säga...skönt med ett break måste jag säga...lördag, söndag blir det också ledigt är det tänkt...
Annars?
Jodå...tackar som frågar...det är bra...så bra som det nu kan vara med tanke på hälsotillståndet och ännu bättre när julen är över...är inte mycket för julen faktiskt...nä...januari kom snabbt!!

Ses!

1 kommentar:

Fjällripan sa...

ja du, förstår att man glömmer bort tiden o allt annat när man har såna trevliga dagar :)) Toppenbilder!!