söndag 17 juni 2012

Regnet bara öser ner...

Större bild - Klicka på bilden!


...idag blir det till att hålla sig inne...Tor dundrade som sjutton i natt och blixtarna ljungade...träligt det är...varit så här i två dagar nu...och just nu blåser det en hel del också.

Lägger ut en bild på Alex...har inte så många bilder på katterna...tycker det är svårt att få bra bilder på dem men denna gillar jag...hittade den bland "lådorna i källaren" när jag rotade fram bilder till ett speciellt ändamål igår.

Vad ska man ta sig för med idag annars då?
...har just inget särskilt projekt på g just nu annat än utställningen på Öland 2 juli och en månad framåt...det mesta är fixat och klart med det....bara å dra ner och hänga upp...

Vad sysslar ni med en sån här dag då...?

Frugan läser...men jag har inte ro att sitta med ngn bok...vill ha nått att fippla med på datorn...inte nå strul men nått kul...igår när jag fipplade med bilder så kraschade View NX hela tiden...vet inte vad det var?
Laddade hem och installerade om det men det blev samma igen...fast idag så funkade det...peppar peppar...men jag har bara tittat på bilderna...igår så höll jag på att jobba med bilder och bläddrade fram och tillbaka mellan programmen...kanske inte View NX tålde...ja, se datorer blir man aldrig klok på!

Tänk om det blir en sån där åsksommar...huuuuuuuh...har ju inte varit ngn riktig värme ännu...för min del så är jag nöjd som det är...bara det inte regnar...annars är det perfekt som det varit...svalt...lagom varmt och mulet helst eller slöjad sol...perfekt!
Gillar INTE när det blir så där varmt som det brukar kunna bli en period varje sommar...näää, fy!




3 kommentarer:

Birgitta sa...

Sommarvädret vill ju inte riktigt stabilisera sig ännu. Här i väst blåser det och vi har en försiktig sol emellanåt.
Fin bild på katten.
/Birgitta

Fjällripan sa...

Låter ändå mysigt med åska :) Här har vi inte haft nåt regn alls...skulle faktiskt behövas...men nog är det skönare när solen skiner :)

Useful Links sa...

Hej Steffe! Har du viewNX eller viewNX2?? Min NX kraschade hela tiden så jag ringde till teknik support på Nikon och dom hjälpte mig genom att jag fick ladda upp viewNX2 istället, då blev det stabilt och bra.(tror väl att du har NX2?)/Maria