tisdag 26 juni 2012

Impad...!

Större bild - Klicka på bilden!

Originalbilden helt obehandlad - endast storleken minskad.

Efter att ha behandlats i "mörkrummet"...jag blir mer och mer impad!
Jag hade tänkt och slänga bilderna på stenskvättan eftersom de blev så ljusa som ni ser på första bilden men så tänkte jag: nä...fan, jag testar å ser hur det blir om jag går in i "mörkrummet" ett tag...herrejisses så mycket info det fanns i bilderna...det blev väl inte så pjåkigt väl...eller hur?
Och den här skvättan är plåtad på vanliga stenskvätteröset...vid Valva...jag har en plats till där det brukar kunna hålla till en skvätta men icke sett den där i år.
Edit: 
Det handlar alltså om D800:an...hade jag tagit bilderna med D700:an så hade jag med all säkerhet fått slänga bilderna...finns inte alls lika mycket info i filerna.
Ville bara nämna det ifall ni undrade vad det var att bli impad över...

Stenskvätta - Valva - 26 juni 2012

3 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

det lönar nog sig att försöka ibland ,stenskvättan är det nog många år sedan jag såg ,nette

Tammy sa...

De blev kanonbra, tur att du gick in i mörkerrummet!

Jag tycker fågel är så näpet söt, satt den så länge? Helt underbar liten fågel du fann!

Mvh Tammy

Klas sa...

Bildsensorerna tycks ju bara bli bättre och bättre, tack och lov. Det känns ju ganska kasst att behöva dumpa bilder som felexponeringen förutan annars kommit ut bra.Fin bild på fågeln, utmärkt pose! / Deerhunter