fredag 29 juni 2012

Dagens utflykter...

Sävsparv (honfärgad)  Marsäng 29 juni 2012

... upp med tuppen klockan fyra i morse och iväg en sväng till Marsäng...lite lugnare idag där...ingen jorduggla syntes till...sen hem vid åtta - halvniotiden och fika...handla och sen åkte vi båda en sväng till Ekebykärret för att kolla Svarthakedoppingen...men nu börjar jag tvivla på om det verkligen blir nått för jag ser bara en och det har gått mer än tre veckor nu.
Och tre veckor är ruvningstiden har jag googlat fram.
MEN...jag ska dra en sväng till nästa vecka och kolla men det blir sista...
Vi satt och fikade några timmar där och såg inte den andra svarthaken på hela tiden.

Blåmes - Marsäng - 29 juni 2012

Sävsparv (honfärgad) 29 juni 2012

Sävsparv (hane)

Törnskata - Ekebykärret - 29 juni 2012

2 kommentarer:

Fjällripan sa...

Fantastiskt fina fågelbilder!! Likaså alla andra bilder i de andra inläggen jag missat :) Trevlig helg! /Susanne

Klas sa...

Några riktigt närgångna porträtt här, fint fotograferade.Blåmes om sommaren...hmm,tycks mest vara vinterfågel hos mig. I alla fall ett bra tag sen jag senast såg någon. / Deerhunter