tisdag 5 juni 2012

Ekebykärret - Svarthakedoppingsjön

Större bild - Klicka på bilden!


Var till Ekebykärret på förmiddagen och kollade igen hur det stod till med Svarthakarna...satte upp mitt nya gömsle med inbyggd stol...kalas!
Efter några minuter så kom denne svarthake simmandes alldeles förbi mig på några meters avstånd.
Alltså...det måste bli ungar...såg bara en av dem...under den tid jag satt där...ett par timmar nånting...den andre ligger med all säkerhet på ägg men det kan ju ha hänt denne något men men jag ska hålla koll där nu den närmaste tiden och se vad som händer...spännande!
Hoppas, hoppas det blir några kids!
Det här blev dagens bilder!

Ses!





7 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Populärt med svarhake doppingen nu på alla bloggar jag fick ju med bo o allt dom är ju dom oblygaste av alla fåglar .fina bilder ,Nette

Brita sa...

Mycket fina bilder. Förstår att du lägger din själ i detta/B rita

Ingemar Pettersson sa...

Hej!
Härliga bilder på alla dessa fåglar. Vi får hålla tummarna för att det blir små "luddbollar" av arten svarthakedopping.
Ha en fin nationaldag!
/Ingemar

Joop Zand sa...

Great shots Stefan...... your blog looks very nice.

greetings from Holland, Joop

Klas sa...

Väldigt lyckade bilder enligt mitt tycke, f.a 1, 2 och 5 riktigt lyser av balansen mellan skärpa, bokeh och välavstämda färger. / Deerhunter

Ölandsvindar sa...

Jag har koll på en liten svarthakedoppingunge här en bit bort. Det är ju annars inte så vanligt här på Öland.
Kerstin

Anonym sa...

Fina bilder. Vilka ögon de har.