söndag 25 mars 2012

Mera vårtecken...och strul med GPS!

Större bild - Klicka på bilden!

Dubbelexponering

Igår gjordes en tur till lappriket igen men ingen tur för mig denna gången heller...MEN...jag var kvar till ca femtiden och efter att jag åkt och kom hem så hade tre lappar kommit fram och börjat jaga över inägan och närmat sig de fina omtalade stolparna som så många av de närvarande suckat om att de ville ha lapparna till att sitta på.
Och visst gjorde de det...men just nu är jag en aning slut på jagandet...men kanske framåt eftermiddagen, kvällen...får se...
.
Från det ena till det andra...köpte en GPS till bilen häromdagen...tänkte den kunde vara bra när man åker på drag till olika platser...lättare att hitta liksom...var det tänkt men den fan funkade ju som hej kom och hjälp mig...fick ingen ordning på den...vet inte vad jag gjorde/gör för fel...jag menar...den ska man ju inte behöva vara raketforskare för att klara av att fippla med...typ...jag skrev in: "VART?"...sen kommer det upp "Hittar inte"...inte ens Strängnäs hittar den...kompisen har en...jag blev ju väldigt impad av att han kunde skriva in själva stället där lappen höll till...så självklart måst jag också ha en sån!
Apsolut!
För att slippa irra efter platser och leta och leta innan man hittar som sagt.
Ska man behöva uppdatera den innan användning?
Är det något som jag missat?
Jag kollade t.o.m. i instruktionsboken...dä´ni! 
Det hör inte till vanligheterna!
Men där var det bara snabbstartsinformation och inget om att man måste göra någon uppdatering.
Annars gjorde jag som det stod..."Vart?" och sen stava ort och o.s.v. men "Hittar inte"...baaahhhh...grym man blir!!
Och när jag skulle dra hem igår så skrev jag Nyköping för att testa och så står det "Kör till E4:an...men ska den inte visa mig det då...hur jag ska köra dit...vägen till E-4:an...ska jag väl inte jag behöva läsa skyltarna för att komma till...jodå!
Jag ut på E4:an och kör där men ändå så står det "Kör till E4:an....hela tiden....men va faaan jag kör ju på E4:an, är du dum i huvet din jävla GPS*******...eller vad? (tänker jag alltså...kom ihåg att vi försöker vara rumsrena här på bloggen) :-)
Och inte visar den vägen utan på dispayen kör jag bredvid den lila vägen...den som ska visa mig hur jag ska köra alltså...helt galet!
Jag slet ner skiten och la in den i handskfacket! 
 Baaaaahhh...sicket skit!

Idag blir det Elgiganten och fråga "Kan du visa mig hur denna fungerar...typ...?

Kollade in hemsidan: 
En Garmin vägnavigator är för många lika oumbärlig som en telefon eller TV. Din vägnavigator löser vardagen för dig och du når säkert din destination avslappnat bakom ratten eftersom du alltid vet, din ankomsttid, avstånd till nästa avfart och vilken fil du ska ligga i. En vägnavigator kan också hjälpa dig med mycket mer, så välj den modell som passar just dina behov.
Avslappnat...? Que...!?  Hehehe....



Nynäs - 23 mars 2012

3 kommentarer:

Kenny Isaksson sa...

Inte lätt att hitta en bra GPS:=)
Prova med att skriva in en gatuadress, De kan gå!
Må väl /Kenny

Anonym sa...

Har testat allt som går!

Steffe

Jocke sa...

Jag var faktiskt över och tittade på lapparna i igår. Jag var där runt strax före 18 och då jagade två. Inget fotoljus alls så du missade inget :-) Men det är härliga fåglar. Hade inte lappuggla i södermanland så det var bara passa på...haha. Så sjuk man har blivit.

/ Jocke