lördag 10 mars 2012

Fallet med den långnästa gubben!

Större bild - Klicka på bilden!

Haha...vad fyndig jag var idag då med den dubbeltydiga rubriken!
Men i alla fall...ser ni gubben i fallet...han finns där någonstans!
Samma gubbe som i bilderna under.
Jag har fibblat lite med färgerna i olika varianter...den första är rätt så nära originalet förutom att jag lagt på en lite kallare ton.
De två sista är "felaktig" vitbalans på och som jag har dragit ner färgerna på lite.
Såg det här när vi var iväg till stjärtanden, några mil utanfär Nyköping mot S-holmshållet till men då var det mycket mera...nu hade det smält undan en hel del men ändock var det rätt så häftiga isformationer kvar.



10 mars 2012

3 kommentarer:

larsfotografier sa...

Oj, isen kvar? Här i Malmö försvann den för några veckor sedan .....

Anonym sa...

Vackra bilder som vanligt. Kolla in min blogg senare ikväll, då jag kommer visa bilder på lite uggla som jag har fotograferat denna dag:)

Matts sa...

Riktigt coolt (kallt) ;-)...med det frusna fallet...och visst ser jag gubben...
Här i skåne strömmar vårvattnet i rikliga floder...och huggormen har börjat att ta sig fram.

Vh