onsdag 22 februari 2012

Tre...

Större bild - Klicka på bilden!

15 februari - 2012

Örnsäsongen börjar närma sig slutet...eventuellt KAN det bli en sittning till?
Vi får se efter lördagens jakt.
Hoppas ni haft utbyte av mina äventyr vid nästet med de bilder och berättelser av varierande karaktär jag lagt in här på bloggen.
Det har varit en omvälvande, frustrerande, mysigt, (att sitta i gömslet i mörkret, fika och vänta på ljuset) fantastisk, seg, omväxlande, händelserik, ... och en alldeles, alldeles underbar säsong!
Efter att en av de första gångerna haft kontakt med örn och få bilder därtill så blev det sen dött ända fram till efter jul då snön och kylan kom som hjälpte till att få fart på örnarnas aptit.
Som tur var har ju duvhöken och ormvråken varit de som livat upp emellanåt då det inte hänt något alls på örnfronten.
För att inte tala om korparna som sista tiden gått ner utan mankemang om ändock de hoppar jämfota hela tiden men som sagt inga problem med dem...de har gått ner fint!
Och det går att smälla av rätt så bra med kameran nu också utan att de drar...så de har vant sig vid att det ibland låter lite konstigt "därbortifrån".
Men att röra på gluggen i sidled är fortfarande känsligt...det går om man är väldigt försiktig.
Det är ju första gången överhuvudtaget för mig att få vistas på en plats som hyser örnar på detta sättet.
Jag hoppas givetvis att nästa säsong få återkomma dit och fortsätta att följa örnarnas göranden och låtanden men med ett annat utgångsläge i form av ett bättre gömsle.
Sen tror jag också att örnarna vänjer sig vid platsen...antar att det är första gången/säsongen för dem också att besöka denna plats.
Bonden har ju tidigare lagt ut men på en annan plats.
Den här veckan blir det lugnt...i två dagar har jag inte ens tittat åt kameran.

Och där gick ett par koppar kaffe och en semla ner alldeles nyss...mmmmm  :-)

Tack för att ni följt med mig på denna resa och för visat intresse!
Och samtidigt ett tack för era kommentarer!

Ses!

4 kommentarer:

strandskatan sa...

Jag skriver igen... jag bara älskar dina korpar! Vilka fåglar och VILKA BILDER!
Hälsningar Halina

Fjällripan sa...

Det har varit helt fantastiskt roligt att få följa dina stunder vid gömslet!! Hoppas det blir en fortsättning :)

tobias sa...

När man går in här är det inte brist på vackra bilder

Jan-Olov Wogenius tel. 0706-476346 sa...

Korpbilden gillas skarpt!