måndag 13 februari 2012

Reklam eller inte reklam?

Större bild - Klicka på bilden!


Som uppmärksamma läsare sett så har jag implementerat reklam på min blogg och om det kan man tycka vad man vill om.
Jag gillar det inte...har alltid avskytt reklamen som visas på teve...MEN det finns ju dålig och så finns det bra reklam.
Bra reklam för mig är reklam som är informativ på ett sådant sätt att man lär sig sen finns det korvstopparreklam och hjärntvättarreklam, det sistnämnda är reklam som visas oupphörligen, samma om och om igen och den kan man bli galen på!!
Reklamen på bloggen kan jag eventuellt styra själv en del men avstår från att göra det i nuläget eftersom detta är ett test.
Den största anledningen till att jag infört reklam är att jag inte under hela min på senare tid sen 2005 inte tjänat en spänn på att fotografera och vill heller inte göra några större ansträngningar för att göra det pga att jag inte vill ha några krav dels pga sjukdomen men sen också att jag är av den åsikten att så fort det börjar handla om krav och att ställa upp på olika åtaganden så förlorar man glädjen och lusten att fotografera och det vill jag absolut inte hamna i den sitsen att det kommer in en massa måsten.
Men allt kostar pengar, dator, minnen, kamera, optik, olika slag av tillbehör och inte minst att dra ut i naturen med bensinkostnader, bilen...o.s.v.
Nu tror jag i och för sig inte att detta kommer att generera några större inkomster men om det trillar in några kronor så är det åtminstone något utan att man behöver göra några större ansträngningar.
Så därför...ha överseende och kanske ni hittar något guldkorn bland annonserna!

2 kommentarer:

Ronnie sa...

har heller inte reklam på sidan mest för att det stör tycker jag men jag förstår dig o lite extrapengar sitter ju aldrig fel för att kunna uppgradera sin utrustning emellanåt . Annonsörerna i div. fototidningar gör vad de kan för att man ska sitta o tänka en sån där "behöver" jag nog !

Fjällripan sa...

Jag tycker eg inte heller om reklam, men kan reklamen anpassa efter ens intressen så tycker jag att det kan funka. Sen är det ju frivilligt om man klickar på reklamen eller inte, så man blir ju inte påtvingat något :) Skulle vara intressant hur mycket extrapengar det kan ge...

Lycka till i gömslet imorrn!