måndag 27 februari 2012

Sista sittningen...

Större bild - Klicka på bilden!

...idag och jag kör på med mina korpar! Snälla de är...som sagt var, inga problem med korparna inte...de går ner så fint så...inga örnar eller ngn annan rovis idag!

Det här är svåra bilder...inte lätt att få in fokus...rena rama turen om det lyckas...inte riktigt hundraskarpt men ganska ok ändå!

Möte!

Å va snackar ni om då...?


Här har jag fotograferat ut genom fönstret och med myggnät mellan...blev lite Holgastuk!
Lagt på lite Gaussisk också...och vinjetterat.

Samma här men lite mera och vinjetterat.


Det här utsikten har man sett några gånger nu...för det mesta utan örnar! 

27 februari 2012

8 kommentarer:

strandskatan sa...

Åh, Korpar igen :)))
Jag bara njuter!
Fantastiska fåglar och fantastiska bilder!
Hälsningar Halina

Niklas Johansson sa...

Wow, den med tre Korpar på stubben där alla tre syns helt är bara sååååå bra! Grattis till fina bilder på Korparna.
Nu blir det till att krypa ut (ur gömslet) i vårsolen och fånga andra fåglar som kommer söderifrån för din del gissar jag :)

/ Niklas

Robert Wagter sa...

Hi Stefan,

Like your raven pictures! Underestimated species I think, photography wise.

Regards,
Robert

Unknown sa...

fina bilder. gilla den med tre korpar på stubben där den ena ligger ner. ser ut som ett litet familj porträtt ;)

Anonym sa...

Läckra bilder Stefan. Korpen är min favorit. Den är så häftig. Och vilka roliga ljud de kan göra. Och smart är den också. Ser ut att ha varit en trivsam dag. Trots brist på örnar haha. Ha det gott. MVH Camilla

Anna Hedström sa...

OAOO:-) ännu en gång,fortfarande lika imponerad av dina fotografier och du har även fått till texten bra;-) min absoluta favorit är bild nr 2..ja...jag är väldigt imponerad..du är väldigt duktig! tänk...att jag en dag här fick se en korp (live) sittandes och äta på min smörbuffe här utanför,det var stort för mig, som skrivet i min blogg så hör jag ju dom i princip varje dag<3 så att jag fick se honom/henne på så nära håll..det var ...oaoo:-) /anna

Hamsterkatt sa...

Wow..! Jag tittar på dina alldeles fantastiska bilder och jag blir så glad och inspirerad! Jag drömmer om den dag jag är tillräckligt erfaren att prova mig på korp. Väldigt kul att se "bakom kulisserna" också.

Jag är såå imponerad!

Fjällripan sa...

Jättefina bilder på korparna!! Tycker de ser så härliga ut där de burrar upp sej! Kul att se hur utsikten ser ut och även inne i gömslet.