tisdag 19 juli 2011

Trollsländevinge

Större bild - Klicka på bilden!

Torpesta kvarn - 19 juli 2011

Vi hittade ett rävgryt idag frugan och jag...hoppas hoppas...ja, ni vet nog vad jag tänker! :-)
I morgon blir det ett drag på räv...vi såg en unge som var ute och satt och gonade sig i solen och inte var den rädd heller utan den satt helt lugnt och tittade på oss när vi stod en bit ifrån och kollade in den!
Hämtade kikaren i bilen och kikade på grytet om det kunde vara där de bodde och det såg använt ut såeehh och ungar brukar ju heller inte vara så långt ifrån boet.
Stora gluggen fick vara hemma idag...ja, ni vet frugan och gluggen är en kombo som inte går så bra ihop...jag blir ju gärna sittandes om den följer med...man får ju vara lite snäll semestertider som det är och allt...men imorgon så då drar jag själv... :-)  ;-)
Så attehhh...en kul dag väntar imorgon förhoppningsvis...hoppas, hoppas att det lyckas...blir en tidig uppgång...
Annars har frugan plockat lite blåbär och skogshallon idag...fast blåbären sitter lite för fast ännu...ngn vecka till behövs nog innan de släpper lätt.

Ses!


3 kommentarer:

Fjällripan sa...

Så spännande, hoppas att du får se dem imorrn nu då :)

Birgitta sa...

Lycka till med rävarna! JAg håller tummarna. Snygg vinge förresten!
/Birgitta

Gunnar sa...

Jag håller tummarna att de tålmodigt poserar för dig nästa gång du är där. Annars får du fortsätta att ta fina bilder på trollsländor.

/Gunnar