torsdag 21 juli 2011

Spöregnar...

Större bild - Klicka på bilden!

Torpesta kvarn - 19 juli 2011

...idag...vad göra?...hmmmm...vara hemma, dra ut, ner på stan och fika?...nä...ingen lust med varken det ena eller det andra eller det tredje och fjärde...baka?...näfan, nån måtta får det väl vara...Växt och Trädgårds nya butik nere vid hamnen kanske?
Ullis ville...jag sådär...kanske kan gå och fota lite i "hamnkvarteren" under tiden men det regnar jö...aaa, får väl följa med in i butiken då kanske och ta lite blombilder eller nåt sånt...typ....miljöbilder kanske?
Skulle visst regna hela dagen...träligt det är men ett bra avbrott kanske till all sol och värme som varit, behöver ju komma lite (mycket) regn...inget kul med kleggig värme, bromsar getingar, fästingar och allt vad det är som flyger och far heller...mulet och lagom värme är bäst!
Har jag sagt tidigare...tror jag...städa?
Nä, det är gjort så det vara nu under resten av semestern...är´e semester så är´e!
Shoppa kanske...fast...pengarna ska ju räcka te mycket...i sex veckor.
Kommer väl snart en ny kamera efter Nikon D700 så den får man ju lite tankar om...och inte lär den va billigare än D700:an...undrar om den har filmfunktion...jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om det...antingen en ren bildkamera eller också en filmkamera har jag alltid resonerat...jag menar om jag vill filma så köper jag väl en filmkamera.
Får väl se hur det ser ut när den kommer...efterträdaren till D700:an.
Ska bli spännande att se specen på den...och skillnaden mot den jag har nu...

Det regnar fortfarande...klockan är 9:34...dagen är öppen...

Ses!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan.. Regniga dagar är till för att man ska ta det lugnt ;-)
Vi tänker bara vara hemma idag och ladda inför kommande semesterdagar. Det regnar, och det känns som en lättnad att slippa svettas..
Underbar bild på sländan!!
En fin helg önskar jag dig
Raya

strandskatan sa...

Hej Stefan!
Underbar bild :)
Jag ser att du länkar fortfarande till min gamla blogg... Den är borta :)
Jag startade något nytt :))
Varma hälsningar
Halina

Birgitta sa...

Känner igen det men måste säga att här på framsidan har vi inte haft något regn nu på flera dagar (fast det kommer i morgon).
Fin bild på sländan!
/Birgitta

Maria Thorbjörnsson sa...

Käner så väl igen mej..vill så mycket men inget blir gjort..sländan flyger rakt in i mitt hjärta..Maria

Anonym sa...

Tanxs for your comments! :-)

Steffe