fredag 22 juli 2011

I natt...

Större bild - Klicka på bilden!

Torpesta kvarn - 19 juli 2011

...var Tor ute och drog en repa och det var ingen liten repa heller...herrejisses vad det åskade och blixtrade...jag vaknade tioövertvå i natt av att sängen skakade och att jag liksom kände i kroppen på nått sätt att det mullrade och blixtrade och hade sig...ja, ni ska veta att jag är ju döv på nätterna eftersom cipp o happ ligger i lådan och att jag vaknar av att åskan går är väl nu i natt den första gången det hänt in my life!
Så jag klev upp och beskådade det fantastiska skådespelet men visst ska man ha respekt för åskan och visst blir i alla fall jag lite orolig av att stå vid fönstret och tankar kommer som att man tänker på dem som råkat få en blixt i huvudet.
Det pågick i stort sett resten av natten mer eller mindre...
Uja...annars har det varit en sväng ut idag runt Gnesta med omnejd...uppehåll men varmt och kleggigt så skönast är ju egentligen att sitta i bilen med luftkonditioneringen igång...helt underbart och sen när man kliver ut så är det som att gå emot en varm vägg...inte alls kul...fast man blir nog lite bortskämd också av att sitta i bilen och sen kliva ut i värmen...för stora kontraster liksom.
Åsså blev det några liter blåbär också vid Torpesta innan hemfärd...det var denna dagen...

Ses!

2 kommentarer:

Henrik Hellemar sa...

Den där Tor är allt en riktig krigare... Synd bara att vi inte sett honom här i Lidköpignstrakten än... Jag skulle gärna möta honom en kväll... Hammare mot kamera...

Henke :)

Fjällripan sa...

Ja respekt ska man ha för åskoväder, men jag tycker ändå att det är mysigt, speciellt på hösten när det är riktigt mörkt ute :)