onsdag 3 november 2010

Skäggmes...


...igen bara för att jag fortfarande är så glad att jag lyckades fånga dessa skönheter på bild i förra veckan!
Idag blir det en lugn dag på fotofronten...satt hela dagen igår...gick bara in vid middan och käkade... och försökte fånga Domherrshonan på bild men lyckades inte.
Den ville absolut inte sätta sig där jag ville att den skulle sitta.
Sen när frugan kom hem på eftermiddan och jag gick och kollade hur det såg ut...så tror ni inte att den satt på den där grenen jag ville att den skulle ha suttit på under dagen!
Grrrr...och två stycken var det också!
Nåväl...det går fler tåg...kanske.
Nu börjar det regna ser jag...vilket gråväder...det blir nog att gå ner på staden och fika och ta en liten tårtbit till en liten dams ära...M fyller ju ett år idag!

3 kommentarer:

Teuvo Vehkalahti sa...

Very nice picture, and your blog as a whole is nice to watch and read. I like your blog very much. Come take a look Teuvo images www.ttvehkalahti.blogspot.com blog and tell all your friends why you should visit Teuvo Photos blog, because that may be your country's flag to rise higher in my blog .. September Sincerely, Teuvo Vehkalahti Suomi Finland

Henrik Hellemar sa...

Tjabba...


Både skäggmesar och domherrar är sjukt läckra pippifåglar, men skäggmesen vinner nog med en halv näbblängd på slutspurten tror jag, men ge dig inte - domherrehonan lär komma framför din kanon vilken dag som helst... :)


Henke :)

anne.h sa...

Vilken vacker fågel!!
Tack för att vi får se alla dessa vackra här på din sida!