lördag 6 november 2010

I trollskogen.


På väg till trollens marker vid Vikittelns kanjon.


Vikittelns kanjon. Nu är det inte långt kvar.


Här är det! Med öppet sinne så ser man dem nästan överallt.


Och därborta var de hemma, det lyser från underjorden.


De vill gärna gömma sig bakom stubbar och rotvältor.


Ibland så ser man andra figurer också.


Den här blev jag lite rädd för först men...


...efter en liten stund vågade jag mig närmare.


Här ser man en ingång till en trollfamiljs hem i underjorden.


På vägen hem hörde vi att det lät bakom denna stubbe men vi såg inget...förmodligen fanns det en ingång där bakom och det var troligvis två troll på väg ner i underjorden....för det lät som om de pratade med varandra på något konstigt språk.
Tror inte de märkte oss när vi kom och gick på stigen.

1 kommentar:

Ölandsvindar sa...

Åh de såg er nog.De har ögonen med sig. Jag vet allt om knytt och andra. Min farmorsmor var välbesökt "klok gumma", Anna i Vitmossen, utanför Katrineholm. Och thermobrallorna tog jag på mig tack vare din påminnelse.
Kerstin