fredag 17 juli 2009

En vy från Byrums raukar ikväll


Fint väder har det varit idag men alldeles för varmt men bättre det än att det regnar!
Vi har bl.a besökt en gammal kyrka från 1100-talet idag, egentligen en ödekyrka men används fortfarande till bröllop och diverse annat kyrkligt...mycket intressant med den gamla stenläggningen inne i kyrkan.
Fler bilder kommer att läggas in vid hemkomst...ingen hit att shoppa bilderna på "lillen".
Det får bli lite minirapporter.
Ätit Öländska kroppkakor för första gången i mitt liv hos Ninnis kroppkakeverkstad...ja, alltså jag åt för att jag var hungrig men jag skulle inte äta kroppisar igen om man säger...eller...alltså, jag längtar inte efter det precis...smakade ju för fasen "dopp i gryta", typ...fast sonen tyckte det var en höjdare...petade i sig 4 stycken och de var STORA!!...för mig räckte två!
I morgon drar vi till Långe Erik och kollar och kanske vi hinner med Trollskogen också...vi får se...skulle visst bli lite sämre väder glunkas det lite här och var...jaja...det visar sig!
Godnatt!

5 kommentarer:

cecber sa...

Jag var på samma ställe och fotograferade förra sommaren, det var ett inspirerande ställe! Tyvärr var jag där mitt på dagen, så jag missade det fina ljuset.

Steffe sa...

Det blir på dagarna här med att vi drar ut men igår så tänkte jag att jag skulle åka tillbaka till Byrum på kvällen och hoppas på ett bättre ljus. Det ligger inte så långt ifrån där vi "bor".

Sonja sa...

Vad trevligt ni verkar ha.
Väldigt stämningsfull bild.

Hälsningar Sonja!

Anonym sa...

Lite avundsjuk är jag, vill också gärna se Öland. Har bara stannat till vid Gettlinge gravfält på Öland som hastigast, men vill se mer! :))

//Malin H

Anonym sa...

Malin: Det blir väl lite närmare i Mullsjö?
Då kanske ni kan dra dit lite oftare...

Steffe