torsdag 2 april 2009

Dagen är ändå förstörd!

Ingen mening att göra något alls idag...måste lugna ner mig...anledning som följer.
Jag har beställt en vara i form av en hemsida för 4500 kr för mer än en månad sedan.
Jag betalade snabbt in pengarna, efter några dagar bara... eftersom "säljaren" ville ha in pengar i företaget och det var lite dåligt kassaflöde som han uttryckte det...sagt och gjort.
Pengar sattes in.
Vita pengar ska sägas också.
Sedan hände i stort sett ingenting på nästan en månad...jag stötte på i slutet av månaden och frågade om det hänt något.
Nej...men jag lovar ha något till fredag...inget...stötte på igen...svar; men på måndag ska jag ha något färdigt...inget...det gick en vecka utan att han hörde av sig och jag stötte på igen...inget.
Efter en hel del strul och långbänk där det inte hände något begärde jag pengarna tillbaka eftersom ingen vara levererats.
Och efter en del mailande och påstötningar om att jag ville avbryta samarbetet i och med utebliven leverans av varan "hemsida" så hamnade vi en situation där jag blev heligt förbannad eftersom inga pengar satts in på mitt konto...jag hade gett honom en veckas frist och var tillmötesgående i det avseendet.
Datumet var satt till 2 april som sista dag.
Idag efter en del mailstrul med honom skulle det visst sättas in 1000 kr för att senare, om några dagar sättas in återstående belopp men jag har en kille här som jag ska betala nu för hälp med hemsida och uppmanade honom att sätta in alla pengar på mitt konto.
Inget svar kom direkt på den uppmaningen.
Ett mail till av mig skickades...

Det var det jävligaste...tillmötesgående????
Jag har ju för fan inte fått ngn leverans av beställd vara....nu sätter du in alla pengarna genast...jag har en annan kille här som nu hjälper mig som jag ska betala...jag har varit jävligt sjyst mot dig XXXXXX och varit snabb att sätta in pengar för att du ska leverera så snabbt som möjligt.
Att du har problem är ju inget jag som kund ska lastas för...jag går absolut inte med på det där ....in med pengarna bara....direkt!
Annars tar det hus i helvete!

Efter en stund kom ett svar på min uppmaning och han svarade att han varit tillmötesgående eftersom det var jag som avbrutit samarbetet!!!
Klart som fan att man avbryter om man som kund inte får en utlovad vara och som inte levereras ngn gång.

Ja, det tycker jag och faktiskt våra rådgivare, (på min fråga om tillmötesgående!?) men vi är förstås inte intresserade av att bråka med våra kunder. Nu har jag faktiskt lyckats få ihop hela summan sedan mitt senaste e-postmeddelande och kommersätta in den på ditt konto.
Då har denne man mage att säga att de varit tillmötesgående!!
Jag är minst sagt häpen över det svaret!

Vad är det med folk egentligen!???

Nu blir det kaffe och korintkakor och jag lämnar denna historia bakom mig...men det tar ett tag att hämta sig...imorgon är det fredag och en ny dag att glädjas åt...hade tänkt dra en sväng idag men det får vara...

5 kommentarer:

Johannes Glännman sa...

Finns folk till allt. Det var tur det löste sig till slut men man blir ändå lika förvånad varje gång något liknande sker. Vad är det med folk ? Giriga, omoraliska eller bara rent ut sagt dumma ?

Nåja.. Lämna nu detta framför dig och drick lite gott kaffe...

mvh // Johannes

Sonja sa...

Fy sjutton... men jag gissade exakt rätt efter jag läst din kommentar på min blogg.
Det är så dåligt skött när motparten kommer med en sådan begäran om snabb betalning men inte klarar av att leverera. Du har väntat väldigt länge innan du började stöta på tycker jag.
Hoppas din sida blir som du vill ha den till sist i alla fall så du kan glömma det här mellanspelet.
Sol ute och kaffe med korintkakor låter ju som en riktigt humörhöjare, så lycka till.

Ha en fin dag ändå! /Sonja :)

Steff sa...

Johannes och Sonja!
Tack för era kommentarer...en helt sanslöst historia och till råga på allt en person som ni båda känner till och som jag trodde jag kunde lita på!

Ulla sa...

Ja, det är mycket tråkigt när sånt här händer! nu siktar vi in oss på våren och fågelkvitter.
Även se fram mot fina bilder på alla kvittrare :-)
Din kära maka.

Suecae Sounds sa...

Det är ett elände när sådant här händer. Men som andra har sagt; det finns människor till allting.